مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

417
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

563
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نگرش دانش آموزان بومی در مورد کارکرد و مدیریت مشارکتی تالاب گوری بلمک

صفحات

 صفحه شروع 111 | صفحه پایان 119

چکیده

 امروزه حفاظت از منابع طبیعی, بدون توجه به نقش جوامع محلی به منظور حفاظت نوین و بهره وری پایدار, امکان پذیر نیست؛ زیرا مشارکت مردم محلی در حفاظت از این سرمایه های طبیعی گامی مؤثر و بزرگ در حراست از آن هاست. تالاب گوری بلمک بزرگ ترین تالاب شهرستان پل دختر به مساحت 562 هکتار در سال 1375 توسط افراد ذی نفع اولیه با احداث زه کشی از طریق حفر کانال های به طول هفت کیلومتر آب تالاب را به رودخانه کشکان تخلیه نمودند. پژوهش حاضر که در پاییز 1398 صورت گرفت, ازنظر هدف کاربردی و از نوع تحقیقات توصیفی-همبستگی محسوب می شود که تکنیک جمع آوری داده ها پرسشنامه قبل از آموزش و بعد از آموزش است. جامعه آماری موردبررسی در این پژوهش تعداد 37 دانش آموزان مختلط دبیرستان مقطع متوسطه اول شهید مؤمنی می باشند. آموزش دانش آموزان در 7 روز که شامل 5 جلسه آموزشی که تلفیقی از پرسش و پاسخ, بحث گروهی, سخنرانی و برای تجزیه وتحلیل داده ها, از آزمون کای دو.استفاده گردید. نتایج ارزیابی نگرش تالابی عامل های «دانش عمومی تالاب» و «مدیریت مشارکتی احیای تالاب» دانش آموزان قبل از آموزش بیانگر امتیاز نمرات 08/12 با انحراف معیار 81/1 و بعد از آموزش با افزایش 58/4 میانگین نمرات به 66/16 با انحراف معیار 57/1 می باشد. در بین 5 متغیر این دو عامل, متغیر مشارکت در فرهنگ سازی زیست محیطی تالاب با 96/4 بیشترین افزایش نمرات بعد از آموزش را دارا بود. مقایسه میانگین امتیاز نگرش دانش آموزان بر اساس آزمون کای دو.بیانگر تفاوت معناداری با احتمال 99 درصد اطمینان بین نگرش دانش آموزان قبل از آموزش و بعد از آموزش دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مهدی نسب، مهدی، و مهدی نسب، اکرم. (1399). بررسی نگرش دانش آموزان بومی در مورد کارکرد و مدیریت مشارکتی تالاب گوری بلمک. اکوبیولوژی تالاب (تالاب)، 12(44 )، 111-119. SID. https://sid.ir/paper/360581/fa

    Vancouver: کپی

    مهدی نسب مهدی، مهدی نسب اکرم. بررسی نگرش دانش آموزان بومی در مورد کارکرد و مدیریت مشارکتی تالاب گوری بلمک. اکوبیولوژی تالاب (تالاب)[Internet]. 1399؛12(44 ):111-119. Available from: https://sid.ir/paper/360581/fa

    IEEE: کپی

    مهدی مهدی نسب، و اکرم مهدی نسب، “بررسی نگرش دانش آموزان بومی در مورد کارکرد و مدیریت مشارکتی تالاب گوری بلمک،” اکوبیولوژی تالاب (تالاب)، vol. 12، no. 44 ، pp. 111–119، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/360581/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button