مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

383
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

646
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پشتیبانی مدیریت دانش از بهره وری: الگو و تجربه شرکت انتقال گاز ایران

صفحات

 صفحه شروع 107 | صفحه پایان 134

چکیده

 براساس رویکرد "زنجیره ارزش پورتر" به سازمان, مدیریت دانش به عنوان پشتیبان واحدهای مولد ارزش در سازمان قرار می گیرد. با "نگرش فرآیندی" به سازمان, مدیریت دانش متناسب با ماموریت سازمان می تواند به عنوان فرایند اصلی سازمان محسوب شده, در نهایت منجر به ارتقاء بهره وری سازمانی گردد. هدف اصلی تحقیق, بررسی نقش مدیریت دانش در ابعاد بهره وری شرکت گاز می باشد. برای انجام این پژوهش, با استفاده از نظر متخصصان و خبرگان شرکت گاز, شش دسته از عوامل بهره وری شرکت گاز شناسایی شدند سپس با استفاده از مدل سازی ساختاری تفسیری و از طریق ابزار پرسشنامه, عوامل در شش گروه دسته بندی شدند. در این تحقیق, در مرحله ی اول با بررسی ادبیات در زمینه مدیریت دانش و بهره وری شرکت گاز, ابعاد و مولفه های آن شناسایی شدند و در مرحله ی بعدی این ابعاد به صورت یکپارچه مورد تحلیل قرار گرفتند. نتیجه منجر به طراحی مدل نقش مدیریت دانش در بهره وری شرکت گاز شده است. پرسشنامه ی تحقیق, توسط 7 نفر از خبرگان شرکت گاز تکمیل شده است که نتایج نشان می دهد که مدیریت دانش بیشترین نفوذ را بر سایر عوامل موثر بر بهره وری داشته و در سطح اول مدل قرار گرفته است. عوامل منابع انسانی و سرمایه در سطح دوم قرار گرفته اند و مستقیما از مدیریت دانش اثر می پذیرند. کل عوامل تولید در سطح سوم, عامل مصارف واسطه ای در سطح چهارم و در نهایت عامل بهره وری در سطح پنجم قرار گرفته و بیشترین اثرپذیری را دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سلطانی، سولماز، تولایی، روح اله، اسلامبلوچی، علیرضا، و قاسمی نژاد، یاسر. (1398). پشتیبانی مدیریت دانش از بهره وری: الگو و تجربه شرکت انتقال گاز ایران. بهبود مدیریت، 13(3 (پیاپی 45) )، 107-134. SID. https://sid.ir/paper/360604/fa

    Vancouver: کپی

    سلطانی سولماز، تولایی روح اله، اسلامبلوچی علیرضا، قاسمی نژاد یاسر. پشتیبانی مدیریت دانش از بهره وری: الگو و تجربه شرکت انتقال گاز ایران. بهبود مدیریت[Internet]. 1398؛13(3 (پیاپی 45) ):107-134. Available from: https://sid.ir/paper/360604/fa

    IEEE: کپی

    سولماز سلطانی، روح اله تولایی، علیرضا اسلامبلوچی، و یاسر قاسمی نژاد، “پشتیبانی مدیریت دانش از بهره وری: الگو و تجربه شرکت انتقال گاز ایران،” بهبود مدیریت، vol. 13، no. 3 (پیاپی 45) ، pp. 107–134، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/360604/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button