مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

397
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

186
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شکست در درس آموزی از خط مشی؛ روایت نقادانه تجربه خصوصی سازی در ایران

صفحات

 صفحه شروع 81 | صفحه پایان 106

چکیده

 هدف از این پژوهش, ارائه مدلی جهت یادگیری از خط مشی های عمومی است. این پژوهش قصد دارد تا با نگاهی ژرف به خط مشی خصوصی سازی, به بررسی و تبیینی برای درک و بهبود یادگیری از تجارب داخلی و نیز درس آموزی از خط مشی دیگر کشورها بپردازد. در این راستا, با استفاده از راهبرد نظریه داده بنیاد, داده های حاصل از مطالعات کتابخانه ای و مصاحبه مدیران و کارشناسان و مشاوران سازمان خصوصی سازی, وزارت اقتصاد و امور دارایی, وزارت کار, رفاه و تامین اجتماعی, مرکز پژوهش های مجلس, دیوان محاسبات کشور, اعضای هیات علمی دانشکده و موسسات پژوهشی مصاحبه شده است. از آنجایی که راهبرد نظریه داده بنیاد در این پژوهش براساس رویکرد اشتراوس و کوربین است, تحلیل داده ها نیز متاثر از رویکرد ایشان است وطی سه مرحله کدگذاری باز, محوری و انتخابی از طریق نرم افزار MAXQDA, تحلیل شد. از نتایجی که در این پژوهش به دست آمد می توان گفت که ایرانیان نتوانستند در عرصه خط مشی خصوصی سازی از تجارب خود و سایر کشورها درس آموزی داشته باشند زیرا بر اجرای خط مشی نظارت نکرده و از شیوه های مناسب آن در ارزیابی ها استفاده نکردند که در نتیجه منجر به بکارگیری راهبردهای سوء و متضاد با اهداف خصوصی سازی شد که پیامدهای منفی را به اقتصاد کشور متحمل کرد. اما زمینه های متفاوت نهادی کشور نیز بر پیچیده تر شدن موضوع یادگیری تاثیر بسزایی گذاشته است به گونه ای که حتی بر شکل گیری منافع و اهداف متضاد و متعارض با اهداف اساسی خصوصی سازی منجر شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عظیمی، آرین، پورعزت، علی اصغر، راغفر، حسین، و منوریان، عباس. (1398). شکست در درس آموزی از خط مشی؛ روایت نقادانه تجربه خصوصی سازی در ایران. بهبود مدیریت، 13(3 (پیاپی 45) )، 81-106. SID. https://sid.ir/paper/360840/fa

    Vancouver: کپی

    عظیمی آرین، پورعزت علی اصغر، راغفر حسین، منوریان عباس. شکست در درس آموزی از خط مشی؛ روایت نقادانه تجربه خصوصی سازی در ایران. بهبود مدیریت[Internet]. 1398؛13(3 (پیاپی 45) ):81-106. Available from: https://sid.ir/paper/360840/fa

    IEEE: کپی

    آرین عظیمی، علی اصغر پورعزت، حسین راغفر، و عباس منوریان، “شکست در درس آموزی از خط مشی؛ روایت نقادانه تجربه خصوصی سازی در ایران،” بهبود مدیریت، vol. 13، no. 3 (پیاپی 45) ، pp. 81–106، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/360840/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button