Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

354
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

468
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

قیمت گذاری بهینه در محدوده ای از شبکه معابر شهری (مطالعه موردی شهر اصفهان)

صفحات

 صفحه شروع 127 | صفحه پایان 162

چکیده

 وجود ازدحام در شبکه حمل و نقل شهری هزینه های زیادی مانند آلودگی هوا, تأخیر برای مسافران و افزایش مصرف سوخت را دربر دارد. از این رو, استفاده از سیاست های قیمت گذاری ازدحام یکی از سیاست هایی بوده که در بسیاری از شهرهای بزرگ مورد پذیرش قرار گرفته است. مبنای استفاده از سیاست قیمت گذاری ازدحام, درونی کردن اثرات بیرونی ازدحام است. از جمله روش های مورد استفاده برای قیمت گذاری ازدحام شبکه, استفاده از یک کمربند قیمت گذاری است. کمربند قیمت گذاری از تعدادی کمان تشکیل شده است که منطقه شلوغ شهر را احاطه کرده و مسافرانی را که قصد عبور از این کمان ها و ورود به این منطقه را دارند, ملزم به پرداخت عوارض می کند. مهم ترین مسئله در اجرای این روش قیمت گذاری تعیین عوارض بهینه اعمال شده بر این کمان هاست. هدف این مقاله, تعیین عوارض بهینه روی یک حلقه ترافیکی در شهر اصفهان است, به نحوی که میزان منفعت کاربران حداکثر شود. در این مطالعه, برای پیدا کردن مقدار عوارض بهینه, ابتدا یک مدل قیمت گذاری دوسطحی بیان می شود, بدین صورت که در سطح بالا بیشینه کردن منفعت عمومی و در سطح پایین تعادل استفاده کنندگان با در نظر گرفتن تقاضای با کشش با فرم نمایی مدنظر است, سپس, با استفاده از روش الگوریتم ژنتیک, در محیط نرم افزار MATLABالگوریتمی برای حل این مدل ارایه شده است. نتایج نشان می دهد, با وضع عوارض 13, 000 ریالی برای سال 1395 به منظور ورود به حلقه ترافیکی برای یک ساعت, تابع منفعت کاربران حداکثر می شود و به اندازه 41 درصد افزایش می یابد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یارمحمدیان، ناصر، و مریدیان پیردوستی، علی. (1398). قیمت گذاری بهینه در محدوده ای از شبکه معابر شهری (مطالعه موردی شهر اصفهان). پژوهشهای اقتصادی ایران، 24(78 )، 127-162. SID. https://sid.ir/paper/361118/fa

    Vancouver: کپی

    یارمحمدیان ناصر، مریدیان پیردوستی علی. قیمت گذاری بهینه در محدوده ای از شبکه معابر شهری (مطالعه موردی شهر اصفهان). پژوهشهای اقتصادی ایران[Internet]. 1398؛24(78 ):127-162. Available from: https://sid.ir/paper/361118/fa

    IEEE: کپی

    ناصر یارمحمدیان، و علی مریدیان پیردوستی، “قیمت گذاری بهینه در محدوده ای از شبکه معابر شهری (مطالعه موردی شهر اصفهان)،” پژوهشهای اقتصادی ایران، vol. 24، no. 78 ، pp. 127–162، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/361118/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا