مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

590
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

708
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

واکاوی تصویر مقصد بر نیت سفر گردشگران: تأملی بر نقش تعدیل گری رسانه های اجتماعی در صنعت هتلداری

صفحات

 صفحه شروع 44 | صفحه پایان 50

چکیده

 رسانه ی اجتماعی به عنوان یکی از کانال های بازاریابی که به سرعت در حال گسترش است و در حال حاضر بیش از دو سوم از کاربران اینترنت را به خود اختصاص می دهد. از سویی دیگر, صنعت هتلداری یکی از ارکان اصلی فعالیت گردشگری به شمار می رود؛ به طوری که بسیاری از کشورها با سرمایه گذاری های هنگفت در بخش هتل سازی, به دنبال جذب گردشگران بیشتر هستند. هدف از پژوهش حاضر بررسی تأثیر تصویر مقصد بر نیت سفر گردشگران با توجه نقش تعدیل گری رسانه های اجتماعی در صنعت هتلداری است. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه گردشگران مراجعه کننده به هتل های 5 ستاره تبریز می باشد. با توجه به نامحدود بودن جامعه آماری حداقل حجم نمونه در سطح اطمینان 95 درصد و دقت برآورد پنج درصد با استفاده از فرمول کوکران 384 نفر انتخاب شد. ابزار گرد آوری اطلاعات پرسشنامه استاندارد بوده که روایی آن توسط خبرگان تأیید شده و پایایی آن نیز با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ برآورد شد. تحقیق حاضر براساس هدف یک تحقیق کاربردی و همچنین براساس چگونگی به دست آوردن داده های مورد نیاز, از نوع تحقیقات توصیفی و همبستگی می باشد. برای تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده از روش های آماری توصیفی و استنباطی (پیرسون و آزمون رگرسیون) استفاده گردید. نتایج حاصل از آزمون فرضیه ها نشان می دهد که؛ تصویر مقصد تأثیر مثبت و معناداری بر نیت سفر گردشگر دارد و همچنین تصویر مقصد بر نیت سفر گردشگران با نقش تعدیل گری رسانه های اجتماعی مورد بررسی قرار گرفت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    هدایت زاده، حسام الدین، و باقری قره بلاغ، هوشمند. (1399). واکاوی تصویر مقصد بر نیت سفر گردشگران: تأملی بر نقش تعدیل گری رسانه های اجتماعی در صنعت هتلداری. رشد فناوری، 16(62 )، 44-50. SID. https://sid.ir/paper/361662/fa

    Vancouver: کپی

    هدایت زاده حسام الدین، باقری قره بلاغ هوشمند. واکاوی تصویر مقصد بر نیت سفر گردشگران: تأملی بر نقش تعدیل گری رسانه های اجتماعی در صنعت هتلداری. رشد فناوری[Internet]. 1399؛16(62 ):44-50. Available from: https://sid.ir/paper/361662/fa

    IEEE: کپی

    حسام الدین هدایت زاده، و هوشمند باقری قره بلاغ، “واکاوی تصویر مقصد بر نیت سفر گردشگران: تأملی بر نقش تعدیل گری رسانه های اجتماعی در صنعت هتلداری،” رشد فناوری، vol. 16، no. 62 ، pp. 44–50، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/361662/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button