مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

319
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

545
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی تاثیر تلفن همراه بر عملکرد اجتماعی-آموزشی دانشجویان شهر یزد در سال 1931

صفحات

 صفحه شروع 69 | صفحه پایان 89

چکیده

 در این مقاله سعی شده تا با بکارگیری نظریه استفاده و خشنودی, تاثیر تلفن همراه بر عملکرد اجتماعی-آموزشی دانشجویان شهر یزد مورد آزمون گیرد. در مقاله از پیمایش در میان 576 نفر از دانشجویان استفاده شده که به طور تصادفی طبقه بندی شده, نمونه گیری شدند. ابزار گردآوری داده ها, پرسشنامه محقق ساختهای بوده که روایی و پایائی آن مورد تایید قرار گرفت. پس از تکمیلپرسشنامه ها, داده ها با استفاده از نرم افزار آماری SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج نشان می دهند که 66 درصد از دانشجویان در زمان انجام پیمایش صاحب تلفن همراه بودند. از سوی دیگر, عملکرد اجتماعی-آموزشی دانشجویان بر اساس 22 عنصر عملیاتی شدند که در آن نمره 22 حداکثر نمره آنها را نشان می داد. بر این اساس, میانگین نمره عملکرد دانشجویان 2/55 ± 69/26 بود. میانگین نمره عملکرد در دانشجویان دختر و متاهل در شرایط مناسب تری نسبت به پسران و مجردها قرار 5= سطح معنی داری). همچنین, بین متغیرهایی همچون عملکرد و معدل / 5 < سطح معنی داری, 552 / داشت (به ترتیب: 556 5 = سطح معنی داری(رابطه تاثیر و تاثر وجود دارد. با توجه به نتایج به نظر / 5/556 < سطح معنی داری), و سن و معدل (552) می رسد هر چند تلفن همراه ممکن است تاثیر منفی در زندگی جوانان و نوجوانان و بهویژه دانشجویان داشته باشد ولی فواید ورفع نیازهای آنها مثل نرم افزارهای درسی و آموزشی, ارتباط با خانواده ها و. . . میتواند در خشنودی و گرایش روزافزون به این رسانه موثر باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شهبازی، حسن، باقیانی مقدم، محمدحسین، محمدلو، اعظم، مطلق، زهرا، و مسعودی بروجنی، داریوش. (1392). ارزیابی تاثیر تلفن همراه بر عملکرد اجتماعی-آموزشی دانشجویان شهر یزد در سال 1931. جهانی رسانه، 8(2 (پیاپی 16) )، 69-89. SID. https://sid.ir/paper/361732/fa

    Vancouver: کپی

    شهبازی حسن، باقیانی مقدم محمدحسین، محمدلو اعظم، مطلق زهرا، مسعودی بروجنی داریوش. ارزیابی تاثیر تلفن همراه بر عملکرد اجتماعی-آموزشی دانشجویان شهر یزد در سال 1931. جهانی رسانه[Internet]. 1392؛8(2 (پیاپی 16) ):69-89. Available from: https://sid.ir/paper/361732/fa

    IEEE: کپی

    حسن شهبازی، محمدحسین باقیانی مقدم، اعظم محمدلو، زهرا مطلق، و داریوش مسعودی بروجنی، “ارزیابی تاثیر تلفن همراه بر عملکرد اجتماعی-آموزشی دانشجویان شهر یزد در سال 1931،” جهانی رسانه، vol. 8، no. 2 (پیاپی 16) ، pp. 69–89، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/361732/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button