مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

469
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

263
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین پیشایندهای قصد خرید محصولات کشاورزی ارگانیک با تمرکز بر نقش تصویر فروشگاهی (مورد مطالعه: فروشگاه بیونشان)

صفحات

 صفحه شروع 516 | صفحه پایان 530

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر ارایه مدلی برای تبیین پیشایندهای قصد خرید محصولات کشاورزی ارگانیک با تمرکز بر نقش تصویر فروشگاهی بود. پژوهش از نظر هدف, کاربردی و از نظر نحوه گردآوری داده ها, توصیفی است. جامعه آماری پژوهش کلیه مصرف کنندگان محصولات کشاورزی ارگانیک فروشگاه های بیونشان در شهر تهران بودند که در دوره جمع آوری داده ها (فروردین 1398) از محصولات این شرکت استفاده کرده اند. 384 نفر به عنوان نمونه و به روش نمونه گیری دردسترس انتخاب شدند. روایی محتوا, روایی سازه و روایی همگرا برای پرسشنامه بررسی شد. برای بررسی پایایی از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد, که این ضریب برای کل پرسشنامه 787/0 به دست آمد. نتایج پژوهش نشان داد تصویر قیمتی, تصویر برند و ریسک درک شده بر تصویر فروشگاهی محصولات کشاورزی ارگانیک تاثیر معنادار داشت. همچنین, تصویر فروشگاهی بر کیفیت درک شده و ارزش درک شده این محصولات تاثیرگذار بود و کیفیت درک شده بر ارزش درک شده و قصد خرید محصولات کشاورزی ارگانیک تاثیر معنادار داشت. در نهایت, ارزش درک شده بر قصد خرید محصولات کشاورزی ارگانیک تاثیر معنادار داشت. بنابراین, تصویر فروشگاهی و تصویر برند با کاهش ریسک درک شده مشتریان می تواند باعث افزایش سهم بازار شرکت شده و با ارایه قیمت پایین تر مصرف کنندگان را به سمت این محصولات سوق دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زندی نسب، مصطفی، جعفری، سیدمحمدباقر، و فرمانی، مهدی. (1399). تبیین پیشایندهای قصد خرید محصولات کشاورزی ارگانیک با تمرکز بر نقش تصویر فروشگاهی (مورد مطالعه: فروشگاه بیونشان). تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران (علوم کشاورزی ایران)، 51(3 )، 516-530. SID. https://sid.ir/paper/364806/fa

    Vancouver: کپی

    زندی نسب مصطفی، جعفری سیدمحمدباقر، فرمانی مهدی. تبیین پیشایندهای قصد خرید محصولات کشاورزی ارگانیک با تمرکز بر نقش تصویر فروشگاهی (مورد مطالعه: فروشگاه بیونشان). تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران (علوم کشاورزی ایران)[Internet]. 1399؛51(3 ):516-530. Available from: https://sid.ir/paper/364806/fa

    IEEE: کپی

    مصطفی زندی نسب، سیدمحمدباقر جعفری، و مهدی فرمانی، “تبیین پیشایندهای قصد خرید محصولات کشاورزی ارگانیک با تمرکز بر نقش تصویر فروشگاهی (مورد مطالعه: فروشگاه بیونشان)،” تحقیقات اقتصاد و توسعه کشاورزی ایران (علوم کشاورزی ایران)، vol. 51، no. 3 ، pp. 516–530، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/364806/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button