مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

622
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

265
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و سطح بندی میزان آسیب پذیری راه ها و معابر اضطراری اولیه و ثانویه شهر کرمان با استفاده از منطق فازی

صفحات

 صفحه شروع 19 | صفحه پایان 34

چکیده

 رویدادهای پیش بینی نشده هرساله سهم عمده ای در ایجاد خسارات مالی و جانی در جهان دارند. یکی از ارکان مدیریت بحران در زمان وقوع زلزله, پیش گیری و کاهش تلفات ناشی از زلزله است. برای حصول به این اهداف, تسریع در رسیدن گروه های امداد و نجات به حادثه دیدگان, اهمیت ویژه ای می یابد. با توجه به کاهش گنجایش راه ها بر اثر خرابی و افزایش خروج از منطقه زلزله زده, ترافیک سنگینی که بر شبکه معابر تحمیل می شود, شبکه معابر را به عامل تعیین کننده در مدیریت بحران تبدیل می کند. این مقاله بخشی از زیرساخت های شهری کرمان در هنگام بحران, تحت عنوان شبکه معابر اضطراری را تحت مطالعه قرار می دهد. هدف تحقیق, شناسایی معابری است که در شرایط اضطراری می توانند بیشترین کمک را در مدیریت بحران داشته باشند. روش تحقیق توصیفی- تحلیلی است. داده های مورد نیاز به روش میدانی و اسنادی جمع آوری شده و با استفاده از نظریات کارشناسان, پارامترهای موثر بر آسیب پذیری راه ها مشخص شد. بر اساس اکستنشن SDM Fuzzy در محیط Arc GIS نقشه آسیب پذیری راه ها و معابر اضطراری اولیه و ثانویه شهر کرمان تهیه شد. نتایج به دست آمده از تحقیق نشان می دهد که از بین چهار عامل موثر (تراکم جمعیتی, فضای باز و خالی, عرض معابر, تعداد طبقات سازه ها (, عامل عرض معابر با وزن نهایی 0.692, بیشترین وزن و عامل فضای باز و خالی با وزن نهایی 0.171, کمترین وزن را داشته اند. به این ترتیب عرض معابر بیشترین تاثیر را در تعیین معابر اضطراری اولیه و ثانویه گذاشته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    غضنفرپور، حسین، حسن زاده، سمیرا، و حامدی، محدثه. (1396). شناسایی و سطح بندی میزان آسیب پذیری راه ها و معابر اضطراری اولیه و ثانویه شهر کرمان با استفاده از منطق فازی. پژوهش های جغرافیای برنامه ریزی شهری، 5(1 )، 19-34. SID. https://sid.ir/paper/365180/fa

    Vancouver: کپی

    غضنفرپور حسین، حسن زاده سمیرا، حامدی محدثه. شناسایی و سطح بندی میزان آسیب پذیری راه ها و معابر اضطراری اولیه و ثانویه شهر کرمان با استفاده از منطق فازی. پژوهش های جغرافیای برنامه ریزی شهری[Internet]. 1396؛5(1 ):19-34. Available from: https://sid.ir/paper/365180/fa

    IEEE: کپی

    حسین غضنفرپور، سمیرا حسن زاده، و محدثه حامدی، “شناسایی و سطح بندی میزان آسیب پذیری راه ها و معابر اضطراری اولیه و ثانویه شهر کرمان با استفاده از منطق فازی،” پژوهش های جغرافیای برنامه ریزی شهری، vol. 5، no. 1 ، pp. 19–34، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/365180/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button