مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

831
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

912
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی قصد مصرف کننده برای خرید محصولات سبز با استفاده از نظریة رفتار برنامه ریزی شده، نگرانی های زیست محیطی و دانش زیست محیطی

صفحات

 صفحه شروع 111 | صفحه پایان 130

چکیده

 نگرانی ها و آگاهی زیست محیطی افراد جامعه باتوجه به افزایش مشکلات و مسائل زیست محیطی افزایش یافته است. این امر به نوبة خود تغییر در رفتار مصرف کننده و تصمیم گیری های خرید وی را در پی دارد؛ بنابراین هدف پژوهش این است که با استفاده از تئوری رفتار برنامه ریزی شده, تأثیرات نگرش, هنجارهای ذهنی و کنترل رفتاری ادراک شدة مصرف کننده با در نظر گرفتن نقش نگرانی و دانش زیست محیطی بر قصد خرید محصولات سبز را بررسی کند. به همین منظور, داده های پژوهش از نمونه ای مشتمل بر 384 نفر در شهر شیراز گردآوری شده و داده ها با روش مدل سازی معادلات ساختاری تحلیل شده است. نتایج پژوهش نشان می دهد نگرش و کنترل رفتاری ادراک شده تأثیر مثبتی بر قصد خرید محصولات سبز دارند؛ اما تأثیر هنجار ذهنی بر قصد خرید محصولات سبز معنادار نیست. هم چنین, نگرانی زیست محیطی و دانش زیست محیطی تأثیر مثبتی بر قصد خرید محصولات سبز دارد؛ اما نگرانی زیست محیطی بر هنجار ذهنی و کنترل رفتاری ادراک شده اثرگذار نبوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عباسی، عباس، یدالهی، شهربانو، و بیگی، جمال. (1397). بررسی قصد مصرف کننده برای خرید محصولات سبز با استفاده از نظریة رفتار برنامه ریزی شده, نگرانی های زیست محیطی و دانش زیست محیطی. تحقیقات بازاریابی نوین، 8(4 (پیاپی 31) )، 111-130. SID. https://sid.ir/paper/367172/fa

    Vancouver: کپی

    عباسی عباس، یدالهی شهربانو، بیگی جمال. بررسی قصد مصرف کننده برای خرید محصولات سبز با استفاده از نظریة رفتار برنامه ریزی شده, نگرانی های زیست محیطی و دانش زیست محیطی. تحقیقات بازاریابی نوین[Internet]. 1397؛8(4 (پیاپی 31) ):111-130. Available from: https://sid.ir/paper/367172/fa

    IEEE: کپی

    عباس عباسی، شهربانو یدالهی، و جمال بیگی، “بررسی قصد مصرف کننده برای خرید محصولات سبز با استفاده از نظریة رفتار برنامه ریزی شده, نگرانی های زیست محیطی و دانش زیست محیطی،” تحقیقات بازاریابی نوین، vol. 8، no. 4 (پیاپی 31) ، pp. 111–130، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/367172/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا