مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

422
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

538
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی فرهنگ یادگیری دانشجویان رشته معماری دانشگاه شهید بهشتی (قوت ها و ضعف ها)

صفحات

 صفحه شروع 159 | صفحه پایان 190

چکیده

 هدف از اجرای این پژوهش, ارزیابی فرهنگ یادگیری دانشجویان رشته معماری و شناسایی نقاط ضعف و قوت آن بود. پژوهش از حیث هدف, کاربردی و از لحاظ نحوه گردآوری داده ها با رویکردی کیفی بود که به روش موردی تبیینی اجرا شد. در این پژوهش با اعضای هیئت علمی, مدیران آموزشی و دانشجویان مقطع دکتری رشته معماری مصاحبه نیمه ساختمند صورت گرفت. داده های مصاحبه با استفاده از تحلیل مضمون (به روش قالب مضامین) تحلیل شد. خرده مقوله های استخراج شده مطابق با چهارچوب بررسی فرهنگ یادگیری در سطح فردی (با مقوله های انگیزه یادگیری, نقش یادگیرنده, انتظارات دانشجویان از یادگیری, وظایف یادگیرنده), سطح نهادی (با مقوله های تقدیر و تشویق نوآوری آموزشی, قوانین رسمی و غیر رسمی, بهبود کیفیت زمینه یادگیری, توسعه هیئت علمی, توانمندسازی ظرفیت آموزش) و سطح تعاملی (با مقوله های فضای یادگیری, ساختار محتوا, هدف ها, رسانه, ارزشیابی, روابط استادان با دانشجویان, استاد, چهارچوب زمان) طبقه بندی و ارائه شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    معارف وند، زهرا، شمس، غلامرضا، و صباغیان، زهرا. (1397). ارزیابی فرهنگ یادگیری دانشجویان رشته معماری دانشگاه شهید بهشتی (قوت ها و ضعف ها). مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، 8(21 )، 159-190. SID. https://sid.ir/paper/368588/fa

    Vancouver: کپی

    معارف وند زهرا، شمس غلامرضا، صباغیان زهرا. ارزیابی فرهنگ یادگیری دانشجویان رشته معماری دانشگاه شهید بهشتی (قوت ها و ضعف ها). مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی[Internet]. 1397؛8(21 ):159-190. Available from: https://sid.ir/paper/368588/fa

    IEEE: کپی

    زهرا معارف وند، غلامرضا شمس، و زهرا صباغیان، “ارزیابی فرهنگ یادگیری دانشجویان رشته معماری دانشگاه شهید بهشتی (قوت ها و ضعف ها)،” مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، vol. 8، no. 21 ، pp. 159–190، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/368588/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button