مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

450
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

236
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش فناوری بازیکاری در یادگیری مدیریت و فرماندهی نظامی

صفحات

 صفحه شروع 15 | صفحه پایان 45

چکیده

 در بیشتر دانشکده های فرماندهی و ستاد ارتشهای پیشرو دنیا, «بازی شبیه سازی جنگ» طراحی شده و برای آموزشهای نظامی مورد استفاده قرار می گیرد. در این بازیها افسران می توانند توانمندیهای راهبردی و شیوه خود را ارتقا دهند. از طرفی در سالهای اخیر به طور گسترده در سازمانهای پیشرو دنیا در راستای تحقق اهداف آموزشی و رفتاری, فناوری «گیمیفیکیشن» یا «بازیکاری» به کار گرفته شده است. در دنیا به عنوان ابزاری اجتماعی فرهنگی, به منظور تولید قدرت نرم و توانمندسازی ارتشها بازیکاریهای نظامی به کار گرفته می شود. این تحقیق از نظر نوع هدف توسعه ای, و با استفاده از روش فراتحلیل به مرور ساختاریافته ادبیات نظری و تجزیه و تحلیل آن به منظور تبیین نقش بازیکاری در یادگیری مدیریت و فرماندهی نظامی پرداخته است. روش فراتحلیل بر ترکیب و ادغام اجزایی مثل اطلاعات, مفاهیم و نظریه ها به منظور تکوین کل دلالت دارد. فراتحلیل بازنگری پیشینه است که بر انگاره تراکمی دانش مبتنی است و محققان با این رویکرد براساس آثار و یافته های پژوهشگران قبلی مطالعات خود را پیش می برند. یافته های این تحقیق مصداقهای دینامیک های مرتبط با بازیکاری نظامی (شامل پاداش, توفیق طلبی و شان اجتماعی, موفقیت چالشی, اظهار خود و خاص بودن, رقابت با دیگران و همنوع خواهی) و هم چنین ساختارهای مرتبط با بازیکاری نظامی (شامل امتیاز, مراحل, ماموریتها, کالاهای مجازی, جدول رده بندی, مسابقات و هدیه دادن) را بیان کرده است. درنهایت پیشنهادهایی نوآورانه برمبنای الگوی نه گانه طراحی آموزشی و یادگیری با استفاده از فناوری بازیکاری نظامی ارایه شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تولایی، روح اله، احمدی، محمدمیلاد، و زارع، ساسان. (1399). نقش فناوری بازیکاری در یادگیری مدیریت و فرماندهی نظامی. مدیریت و پژوهش های دفاعی، 19(87 )، 15-45. SID. https://sid.ir/paper/369398/fa

    Vancouver: کپی

    تولایی روح اله، احمدی محمدمیلاد، زارع ساسان. نقش فناوری بازیکاری در یادگیری مدیریت و فرماندهی نظامی. مدیریت و پژوهش های دفاعی[Internet]. 1399؛19(87 ):15-45. Available from: https://sid.ir/paper/369398/fa

    IEEE: کپی

    روح اله تولایی، محمدمیلاد احمدی، و ساسان زارع، “نقش فناوری بازیکاری در یادگیری مدیریت و فرماندهی نظامی،” مدیریت و پژوهش های دفاعی، vol. 19، no. 87 ، pp. 15–45، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/369398/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button