مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

321
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

557
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه بین گرایش به یادگیری مادام العمر با رضایت شغلی معلمان زن مقطع ابتدایی شهر گمیشان

صفحات

 صفحه شروع 22 | صفحه پایان 31

چکیده

 یکی از حوزه هایی که موجب افزایش رضایت شغلی معلمان می شود مقوله یادگیری و به ویژه گرایش به یادگیری مادام العمر است. پژوهش حاضر با هدف سنجش رابطه ء بین گرایش به یادگیری مادام العمر با رضایت شغلی معلمان زن مقطع ابتدایی شهر گمیشان صورت پذیرفت. این پژوهش, از لحاظ ماهیت از نوع پژوهش های کمی با روش توصیفی-همبستگی می باشد. جامعه ء آماری این پژوهش شامل کلیه ء معلمان زن مقطع ابتدایی شهرگمیشان, در سال تحصیلی 97-96 و به تعداد 125 نفر می باشد که از آن میان به روش نمونه گیری تصادفی سیستماتیک, 86 نفر انتخاب شدند. از بین 7 مؤلفه ء گرایش به یادگیری مادام العمر, چهار مؤلفه ء: خود مدیریتی, فرایادگیری, ابتکار و نوآوری و قابلیت جمع آوری اطلاعات, رابطه ء مثبت و معناداری با رضایت شغلی به دست آوردند و سه مؤلفه ء دیگر؛ یعنی قابلیت تصمیم گیری, خودتنظیمی و خودکنترلی, رابطه ای با رضایت شغلی نشان ندادند. همچنین از بین مؤلفه های گرایش به یادگیری مادام العمر, بیشترین میانگین متعلق به مؤلفه ء ابتکار و نوآوری (91/2) و کمترین میانگین متعلق به مؤلفه ء قابلیت جمع آوری اطلاعات (35/2) بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بادله، علیرضا، جاذبی، راضیه، و اسفندیاری کلایی، علی اکبر. (1398). رابطه بین گرایش به یادگیری مادام العمر با رضایت شغلی معلمان زن مقطع ابتدایی شهر گمیشان. پژوهش در آموزش علوم ابتدایی، 1(1 )، 22-31. SID. https://sid.ir/paper/370838/fa

    Vancouver: کپی

    بادله علیرضا، جاذبی راضیه، اسفندیاری کلایی علی اکبر. رابطه بین گرایش به یادگیری مادام العمر با رضایت شغلی معلمان زن مقطع ابتدایی شهر گمیشان. پژوهش در آموزش علوم ابتدایی[Internet]. 1398؛1(1 ):22-31. Available from: https://sid.ir/paper/370838/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا بادله، راضیه جاذبی، و علی اکبر اسفندیاری کلایی، “رابطه بین گرایش به یادگیری مادام العمر با رضایت شغلی معلمان زن مقطع ابتدایی شهر گمیشان،” پژوهش در آموزش علوم ابتدایی، vol. 1، no. 1 ، pp. 22–31، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/370838/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button