Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

781
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

778
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ساخت و اعتباریابی پرسشنامه گرایش به یادگیری مادام العمر دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 161 | صفحه پایان 189

چکیده

 هدف هدف این پژوهش, ساخت و اعتباریابی پرسشنامه گرایش به یادگیری مادام العمر دانشجویان است. روش در این پژوهش, روش نمونه گیری, تصادفی خوشه ای چندمرحله ای بود. داده ها در دو مرحله جمع آوری شد که در مجموع 538 نفر از دانشجویان کارشناسی دانشگاه های دولتی تهران, شهید بهشتی, شهید چمران و علامه طباطبایی در نیمسال دوم 96-1395, پرسشنامه گرایش به یادگیری مادام العمر را تکمیل کردند. روایی سازه با استفاده از تحلیل عامل اکتشافی و با روش مولفه های اصلی و چرخش واریمکس بررسی شد. در کل اعتبار ابزار با استفاده از روش تحلیل عامل اکتشافی, تحلیل عامل تاییدی و با محاسبه ضریب آلفای کرونباخ بررسی شد. نتایج بر اساس نتایج تحلیل عامل اکتشافی, سه عامل استخراج شد و بر اساس نتایج تحلیل عامل تاییدی سه عامل تایید شد. با لحاظ به مبانی نظری و محتوای سوال ها این عوامل با عناوین «برنامه ریزی یادگیری», «درک و هدایت یادگیری», «لذت از تجربه یادگیری خودمختارانه» نام گذاری شد. پایایی پرسشنامه در کل مقیاس 0/83 و در خرده مقیاس ها به ترتیب 0/73, 0/74 و 0/69 بود که حاکی از همسانی درونی پرسشنامه گرایش به یادگیری مادام العمر دانشجویان است. نتیجه گیری پرسشنامه گرایش به یادگیری مادام العمر از لحاظ روان سنجی برای سنجش ابعاد گرایش به یادگیری مادام العمر دانشجویان در موقعیت های دانشگاهی مناسب و قابل اطمینان است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شفیعی، ناهید، و عربانی دانا، علی. (1398). ساخت و اعتباریابی پرسشنامه گرایش به یادگیری مادام العمر دانشجویان. اندازه گیری تربیتی، 9(35 )، 161-189. SID. https://sid.ir/paper/214670/fa

    Vancouver: کپی

    شفیعی ناهید، عربانی دانا علی. ساخت و اعتباریابی پرسشنامه گرایش به یادگیری مادام العمر دانشجویان. اندازه گیری تربیتی[Internet]. 1398؛9(35 ):161-189. Available from: https://sid.ir/paper/214670/fa

    IEEE: کپی

    ناهید شفیعی، و علی عربانی دانا، “ساخت و اعتباریابی پرسشنامه گرایش به یادگیری مادام العمر دانشجویان،” اندازه گیری تربیتی، vol. 9، no. 35 ، pp. 161–189، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/214670/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا