مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

540
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

950
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی برنامه مداخله ای تعامل والد-کودک مبتنی بر مربی گری هیجان بر علائم اختلال اضطراب جدایی کودکان

صفحات

 صفحه شروع 1423 | صفحه پایان 1437

چکیده

 زمینه: مطالعات متعددی پیرامون اثربخشی برنامه مداخله ای تعامل والد-کودک و علایم اختلال اضطراب جدایی کودکان انجام شده است. اما پژوهشی که به اثربخشی برنامه مداخله ای تعامل والد-کودک مبتنی بر مربی گری هیجان بر علایم اختلال اضطراب جدایی کودکان پرداخته باشد مغفول مانده است. هدف: هدف پژوهش حاضر اثربخشی برنامه مداخله ای تعامل والد-کودک مبتنی بر مربی گری هیجان بر علایم اختلال اضطراب جدایی کودکان بود. روش: پژوهش از نوع آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون همراه با گروه کنترل یود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه دانش آموزان دختر پایه اول ابتدایی منطقه 10 (1282 نفر) در سال تحصیلی 99-98 بود. تعداد 30 دانش آموز به روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای به عنوان نمونه انتخاب و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل (15 نفر) قرار گرفتند. ابزارهای پژوهش عبارتند از: مقیاس سنجش اضطراب جدایی (نسخه والد و کودک, هان, هاجینلیان, ایسن, وندر و پینکاس, 2003) و برنامه مداخله ای تعامل والد-کودک مبتنی بر مربی گری هیجان (محقق ساخته, 1398). تحلیل داده ها با استفاده از روش تحلیل کوواریانس چندمتغیره (MANCOVA) و تک متغیره انجام شد. یافته ها: برنامه مداخله ای تعامل والد-کودک مبتنی بر مربی گری هیجان به طور معناداری در کاهش ترس از رهایی, ترس از تنهایی, ترس از بیماری و نگرانی از وقوع حوادث خطرناک موثر بود (0/01

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    تختی، معصومه، شفیع آبادی، عبداله، کلانترهرمزی، آتوسا، و فرخی، نورعلی. (1399). اثربخشی برنامه مداخله ای تعامل والد-کودک مبتنی بر مربی گری هیجان بر علائم اختلال اضطراب جدایی کودکان. مجله علوم روانشناختی، 19(95 )، 1423-1437. SID. https://sid.ir/paper/371810/fa

    Vancouver: کپی

    تختی معصومه، شفیع آبادی عبداله، کلانترهرمزی آتوسا، فرخی نورعلی. اثربخشی برنامه مداخله ای تعامل والد-کودک مبتنی بر مربی گری هیجان بر علائم اختلال اضطراب جدایی کودکان. مجله علوم روانشناختی[Internet]. 1399؛19(95 ):1423-1437. Available from: https://sid.ir/paper/371810/fa

    IEEE: کپی

    معصومه تختی، عبداله شفیع آبادی، آتوسا کلانترهرمزی، و نورعلی فرخی، “اثربخشی برنامه مداخله ای تعامل والد-کودک مبتنی بر مربی گری هیجان بر علائم اختلال اضطراب جدایی کودکان،” مجله علوم روانشناختی، vol. 19، no. 95 ، pp. 1423–1437، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/371810/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button