مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

356
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

479
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل بعدیت، اثر متن، تأثیر و کارکرد افتراقی سؤال در آزمون های مبتنی بر متن

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 55

چکیده

 این مطالعه با هدف بررسی اثر تک زبانه, دوزبانه بودن دانش آموزان ایرانی بر بعدیت, وابستگی مکانی سؤال, تأثیر و کارکرد افتراقی سؤال متن های مطالعه پرلز 2011 انجام گرفت. بعدیت با مقایسه مدل تک بعدی پاسخ مدرج شده با مدل دوعاملی چندبعدی نظریه سؤال-پاسخ, تأثیر و وابستگی مکانی سؤال با استفاده از مدل دوسطحی دوعاملی و کارکرد افتراقی سؤال با مدل دوعاملی چندگروهی کای و همکاران (2011) بررسی شد. نتایج بعدیت نشان داد مدل دوعاملی نسبت به مدل پاسخ مدرج شده برازندگی بهتری با داده ها دارد و وابستگی مکانی سؤال بین سؤال های دو صفت ادبی موجب انحراف از تک بعدی بودن شده است, تفاوت زبانی نیز مقدار زیادی از واریانس آنها را تبیین می کند. نتایج تأثیر نشان داد متوسط برآورد توانایی های تک زبانه ها بالاتر از دوزبانه ها است. همچنین نتایج نشان داد سؤال ها با کارکرد افتراقی یکنواخت برای تک زبانه ها دشوارتر از دوزبانه ها هستند و در سؤال های چندگزینه ای با کارکرد افتراقی غیر یکنواخت تک زبانه ها عملکرد بهتری دارند. به طور کلی, نتایج نشان داد صفات مرتبط با دو متن در بین دانش آموزان تک زبانه و دوزبانه به گونه متفاوتی ادراک می شوند و در بین دوزبانه ها وابستگی مکانی سؤال بیشتر از تک زبانه ها است. همچنین نتایج حاکی از تفاوت عملکرد دانش آموزان تک زبانه – دوزبانه در سؤال ها با شکل آمیخته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احمدی ده قطب الدینی، محمد، خدایی، ابراهیم، فرزاد، ولی اله، مقدم زاده، علی، و کبیری، مسعود. (1397). تحلیل بعدیت, اثر متن, تأثیر و کارکرد افتراقی سؤال در آزمون های مبتنی بر متن. مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، 8(24 )، 27-55. SID. https://sid.ir/paper/371960/fa

    Vancouver: کپی

    احمدی ده قطب الدینی محمد، خدایی ابراهیم، فرزاد ولی اله، مقدم زاده علی، کبیری مسعود. تحلیل بعدیت, اثر متن, تأثیر و کارکرد افتراقی سؤال در آزمون های مبتنی بر متن. مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی[Internet]. 1397؛8(24 ):27-55. Available from: https://sid.ir/paper/371960/fa

    IEEE: کپی

    محمد احمدی ده قطب الدینی، ابراهیم خدایی، ولی اله فرزاد، علی مقدم زاده، و مسعود کبیری، “تحلیل بعدیت, اثر متن, تأثیر و کارکرد افتراقی سؤال در آزمون های مبتنی بر متن،” مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، vol. 8، no. 24 ، pp. 27–55، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/371960/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا