مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,137
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

832
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر یادگیری مبتنی بر تیم (TBL)، بر یادگیری حسابداری

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 70

چکیده

 تقریبا از سال 1984 تا به امروز کمیته و انجمن های حرفه ای حسابداری مانند AAA, IAES و AEC بیان کرده اند که سیستم آموزشی و یادگیری حسابداری نیازمند تغییر است و یکی از مهم ترین اشاره آنها مربوط به فقدان یادگیری فعال بوده است. پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر یادگیری مبتنی بر تیم (TBL) به عنوان یک تکنیک یادگیری فعال, بر یادگیری دانشجویان حسابداری میانه 1 در مقایسه با روش سنتی (معلم محور), انجام شده است. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل تمامی دانشجویان حسابداری میانه 1 موسسه آموزش عالی زند شیراز در سال تحصیلی 97-96 می باشد و نمونه مورد مطالعه بر اساس جامعه در دسترس انتخاب و شامل دو گروه حسابداری میانه 1 جمعا 70 نفر (35 نفر گروه آزمون و 35 نفر گروه کنترل) که هر دو گروه توسط یکی از محققین تدریس شده است. در این پژوهش از پیش-آزمون و پس-آزمون جهت جمع آوری داده ها و از تجزیه و تحلیل کوواریانس برای آزمون داده ها استفاده شده که روایی آزمون ها به تایید 3 نفر از مدرسین دانشگاه رسید است. نتایج نشان دهنده یادگیری بهتر دانشجویان گروه آزمون (TBL) در مقایسه با گروه کنترل (سنتی) است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نحاس، کاظم، کرمی، غلامرضا، حجازی، رضوان، و خواجوی، شکراله. (1399). بررسی تاثیر یادگیری مبتنی بر تیم (TBL), بر یادگیری حسابداری. تحقیقات حسابداری و حسابرسی (تحقیقات حسابداری)، 12(45 )، 55-70. SID. https://sid.ir/paper/372231/fa

    Vancouver: کپی

    نحاس کاظم، کرمی غلامرضا، حجازی رضوان، خواجوی شکراله. بررسی تاثیر یادگیری مبتنی بر تیم (TBL), بر یادگیری حسابداری. تحقیقات حسابداری و حسابرسی (تحقیقات حسابداری)[Internet]. 1399؛12(45 ):55-70. Available from: https://sid.ir/paper/372231/fa

    IEEE: کپی

    کاظم نحاس، غلامرضا کرمی، رضوان حجازی، و شکراله خواجوی، “بررسی تاثیر یادگیری مبتنی بر تیم (TBL), بر یادگیری حسابداری،” تحقیقات حسابداری و حسابرسی (تحقیقات حسابداری)، vol. 12، no. 45 ، pp. 55–70، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/372231/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا