مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,161
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

705
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اخلاق حرفه ای رسانه ها در جمهوری اسلامی ایران؛ مفاهیم و مصادیق

صفحات

 صفحه شروع 41 | صفحه پایان 65

چکیده

 امروزه سازمان های حرفه ای برای بهبود عملکرد خود به مجموعه ای از اصول اخلاقی نیاز دارند که با توجه به حرفه و حوزه ی مأموریت کاری و فعالیت آن ها تدوین شده باشد. بنابر باور پژوهشگران و صاحب نظران حوزه ی ارتباطات و رسانه, فقدان نظام نامه و مرام نامه ی اخلاق حرفه ای مدون از کاستی های قابل توجه در نظام رسانه ای جمهوری اسلامی ایران است. نوشتار پیش رو, به دنبال ارائه الگو و نظریه بومی در عرصه ی «اخلاق حرفه ای رسانه» و «هنجار رسانه» و غنی سازی ادبیات مرتبط در این حوزه است. روش این پژوهش, به منزله ی بخشی از روش های کیفی در چهارچوب تفسیرگرایی قرار می گیرد و از نظرشیوه های گردآوری داده ها از تجارب زیسته ی پژوهشگران, مصاحبه های گروهی, متمرکز و عمیق و نیز از پرسش نامه ها در سطوح مختلف ستاد و صف حوزه ی عملکردی رسانه (مدیران, برنامه سازان و کارشناسان) با نمونه گیری های هدف مند استفاده شده است. در این مقاله تلاش شده با استمداد از مبانی نظری و روشی پژوهش و با نقد و بررسی نظریه ها, الگوها, مبانی پنج گانه در اخلاق و نظریه های شش گانه ی هنجار رسانه و با ارجاع به مبانی و تعلیمات اسلامی, «اصول اخلاق حرفه ای رسانه ها در جمهوری اسلامی ایران» بررسی شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احمدی، ظهیر، و خجسته باقرزاده، حسن. (1399). اخلاق حرفه ای رسانه ها در جمهوری اسلامی ایران؛ مفاهیم و مصادیق. مطالعات اخلاق کاربردی (اخلاق)، 10(39 (پیاپی 61) )، 41-65. SID. https://sid.ir/paper/372590/fa

    Vancouver: کپی

    احمدی ظهیر، خجسته باقرزاده حسن. اخلاق حرفه ای رسانه ها در جمهوری اسلامی ایران؛ مفاهیم و مصادیق. مطالعات اخلاق کاربردی (اخلاق)[Internet]. 1399؛10(39 (پیاپی 61) ):41-65. Available from: https://sid.ir/paper/372590/fa

    IEEE: کپی

    ظهیر احمدی، و حسن خجسته باقرزاده، “اخلاق حرفه ای رسانه ها در جمهوری اسلامی ایران؛ مفاهیم و مصادیق،” مطالعات اخلاق کاربردی (اخلاق)، vol. 10، no. 39 (پیاپی 61) ، pp. 41–65، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/372590/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا