مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,040
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

800
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تطبیقی حوزه های خط مشی گذاری آموزش کارآفرینی

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 خط مشی گذاری کارآفرینی در کشورهای مختلف دنیا با درجات متفاوت توسعه یافتگی طیف گسترده ای از خط مشی های مختلف همچون حمایتهای مالی, نوآوری, فنی و مشاوره ای, توسعه صنایع کوچک و متوسط, بهبود قوانین, امور اداری, شرایط اشتغال و آموزش را شامل می شود. هدف این پژوهش یافتن حوزه های نوآورانه و تجارب موفق و عملیاتی برای خط مشی گذاری آموزش کارآفرینی کشور ایران با سرمایه انسانی شایسته بود. این پژوهش از نوع آمیخته کیفی - کمی و روش اجرای بخش کیفی آن توافق مقایسه تحلیلی با رویکرد مطالعه تطبیقی در 23 کشور منتخب دنیا و بخش کمی آن مدلسازی معادلات ساختاری با رویکرد حداقل مربعات جزئی بود. یافته های پژوهش نشان داد که حوزه های آموزش کارآفرینی را می توان در چهار طبقه ظرفیت سازی و غنی سازی محیط آموزش کارآفرینی با قدرت تبیین 54%, آموزش در کارآفرینی (آموزش کارآفرینان بالقوه) 28%, آموزش برای کارآفرینی (آموزش کارآفرینان بالفعل) 18% و آموزش درباره کارآفرینی (تربیت محققان و مشاوران حوزه کارآفرینی) 13% دسته بندی کرد. کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته در راهبرد سوم و چهارم تفاوت بارزی با هم دارند. مبتنی بر یافته های پژوهش توصیه می شود بازآفرینی دوره های آموزش کارآفرینی در مدارس با تاکید بر سالهای پایانی دبیرستان, آموزش مهارت های جدید به کارآفرینان و کارکنان کسب و کارهای کوچک و متوسط, توانمندسازی بیکاران و روستاییان, تدریس واحد کارآفرینی در تمام رشته های دانشگاهی با استفاده از فناوری های نوین آموزشی و مشارکت همه ذینفعان به ویژه بخش خصوصی و سازمانهای مردم نهاد در دستور کار خط مشی گذاری آموزش کارآفرینی قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    داوری، علی، منوچهری راد، رضا، رحمانی، سهراب، و قوامی، علی. (1395). بررسی تطبیقی حوزه های خط مشی گذاری آموزش کارآفرینی. پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، 22(4 )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/372886/fa

    Vancouver: کپی

    داوری علی، منوچهری راد رضا، رحمانی سهراب، قوامی علی. بررسی تطبیقی حوزه های خط مشی گذاری آموزش کارآفرینی. پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی[Internet]. 1395؛22(4 ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/372886/fa

    IEEE: کپی

    علی داوری، رضا منوچهری راد، سهراب رحمانی، و علی قوامی، “بررسی تطبیقی حوزه های خط مشی گذاری آموزش کارآفرینی،” پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، vol. 22، no. 4 ، pp. 0–0، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/372886/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا