مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

417
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

689
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی ابعاد استقلال مدرسه (ایده مدرسه-محوری): واکاوی تجربیات و نظرات مدیران مدارس دوره ی ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 71 | صفحه پایان 79

چکیده

 هدف تحقیق حاضر, بررسی ابعاد استقلال مدرسه (ایدة مدرسه محوری)؛ بر اساس تجربیات و نظرات مدیران مدارس دورهء ابتدایی تحصیلی است. روش تحقیق از نوع کیفی است که به روش پدیدارشناسی انجام گرفته است. جامعهء آماری, شامل کلیة مدیران (مرد و زن) دورهء ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه 2 شهر ارومیه است که از بین آن ها 16 نفر (7 مرد و 9 زن ) به روش نمونه گیری هدفمند و تکنیک گلوله برفی, به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها, از مصاحبهء نیمه ساختاریافته و برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از روش تحلیل تماتیک (مضمون محور) استفاده گردید. نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که از دیدگاه مدیران نمونهء آماری, ابعاد مدرسه محوری یا استقلال مدرسه را می توان در قالب هفت مضمون فرعی شامل (ساختار غیر متمرکز, مسئولیت پذیری, تصمیم گیری مشارکتی, خودکنترلی, تعهد سازمانی, فرهنگ سازمانی و انعطاف پذیری) در نظر گرفت که البته از بین ابعاد هفت گانه, بعد «ساختار غیر متمرکز» اهمیت زیادی دارد. همچنین, به اعتقاد مدیران, هیچ یک از ابعاد هفت گانه, به معنای واقعی کلمه, در مدارس دورهء ابتدایی محقق نشده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    همت یار، میربشیر، بهادری، صمد، و اشرفی، فرشید. (1398). بررسی ابعاد استقلال مدرسه (ایده مدرسه-محوری): واکاوی تجربیات و نظرات مدیران مدارس دوره ی ابتدایی. پژوهش در آموزش علوم ابتدایی، 1(2 )، 71-79. SID. https://sid.ir/paper/373074/fa

    Vancouver: کپی

    همت یار میربشیر، بهادری صمد، اشرفی فرشید. بررسی ابعاد استقلال مدرسه (ایده مدرسه-محوری): واکاوی تجربیات و نظرات مدیران مدارس دوره ی ابتدایی. پژوهش در آموزش علوم ابتدایی[Internet]. 1398؛1(2 ):71-79. Available from: https://sid.ir/paper/373074/fa

    IEEE: کپی

    میربشیر همت یار، صمد بهادری، و فرشید اشرفی، “بررسی ابعاد استقلال مدرسه (ایده مدرسه-محوری): واکاوی تجربیات و نظرات مدیران مدارس دوره ی ابتدایی،” پژوهش در آموزش علوم ابتدایی، vol. 1، no. 2 ، pp. 71–79، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/373074/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button