مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

432
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

635
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدل عوامل موثر بر قصد استفاده از گوشی های هوشمند در مصرف ورزش

صفحات

 صفحه شروع 117 | صفحه پایان 134

چکیده

 هدف هدف از تحقیق حاضر ارائه مدل عوامل موثر بر استفاده از گوشی های هوشمند در مصرف ورزش است. روش شناسی پژوهش حاضر با روش تحقیق توصیفی-همبستگی انجام پذیرفت. جامعه آماری پژوهش را دانشجویان دانشگاه کردستان تشکیل می دادند که 400 نفر آنها بر اساس جدول کرجسی و مورگان به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده تحقیق پرسشنامه ادراک نسبت به گوشی های هوشمند از هوانگ و چوانگ (2015), عوامل خاص ورزش از هور و همکاران (2012), عوامل خاص گوشی های هوشمند از ها و همکاران (2017) بودند که روایی صوری و محتوایی آن به وسیله متخصصان و همسانی درونی آن از طریق آلفای کرونباخ تایید شد. جهت آزمون فرضیات از مدل معادلات ساختاری استفاده گردید. یافته ها یافته ها نشان دادند مدل ارائه شده دارای برازش مناسبی است. وهمچنین عوامل ادراک نسبت به گوشی های هوشمند به ترتیب با ضرایب, سهولت استفاده (85/0), مفیدی درک شده (71/0), و لذت درک شده (41/0), و عوامل مربوط به ورزش, درگیری ورزشی (67/0), تعهد روانی (32/0), و درنهایت عوامل مختص به گوش های هوشمند, وابستگی شخصی(70/0), چند رسانه ای (64/0) و نفوذ اجتماعی (24/0) بیشترین تاثیر را در قصد استفاده از گوشی های هوشمند برای مصرف ورزش داشتند. نتیجه گیری از کاربردها و پیامدهای مثبت پژوهش حاضر این است که مدیران ورزشی و توسعه دهندگان نرم افزارهای ورزشی از درک اهداف و انگیزه های کاربران این گوشی ها در زمینه ورزش بهره مند می شوند, در حین حال نیز بازاری برای مصرف برنامه ها و کاربردهای تلفن های هوشمند در زمینه ورزش را پدید می آورد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمودیان، عابد، صادقی بروجردی، سعید، دلشب، وحید، و غریبی، سارا. (1398). ارائه مدل عوامل موثر بر قصد استفاده از گوشی های هوشمند در مصرف ورزش. مدیریت و توسعه ورزش، 8(3 (پیاپی 19) )، 117-134. SID. https://sid.ir/paper/373359/fa

    Vancouver: کپی

    محمودیان عابد، صادقی بروجردی سعید، دلشب وحید، غریبی سارا. ارائه مدل عوامل موثر بر قصد استفاده از گوشی های هوشمند در مصرف ورزش. مدیریت و توسعه ورزش[Internet]. 1398؛8(3 (پیاپی 19) ):117-134. Available from: https://sid.ir/paper/373359/fa

    IEEE: کپی

    عابد محمودیان، سعید صادقی بروجردی، وحید دلشب، و سارا غریبی، “ارائه مدل عوامل موثر بر قصد استفاده از گوشی های هوشمند در مصرف ورزش،” مدیریت و توسعه ورزش، vol. 8، no. 3 (پیاپی 19) ، pp. 117–134، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/373359/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button