مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

471
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

169
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه ی مدل ساختاری نقش توسعه ی گردشگری ورزشی بر جذب تماشاچی با میانجی گری تبلیغات در رویدادهای کشتی مطالعه ی موردی: لیگ حرفه ای کشتی آزاد و فرنگی

صفحات

 صفحه شروع 93 | صفحه پایان 105

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش توسعه ی گردشگری ورزشی بر جذب تماشاچی با میانجی گری تبلیغات در رویدادهای کشتی تدوین شده است. پژوهش حاضر از نوع روش تحقیق آمیخته و از لحاظ هدف تحقیق, کاربردی توسعه ای و از نوع پژوهش های میدانی است. جامعه ی آماری پژوهش در بخش کیفی شامل اعضای کمیسیون گردشگری ورزشی کمیته ی ملی المپیک و مدیران فدراسیون کشتی, وزارت ورزش و کمیته ی ملی المپیک و همچنین در بخش کمی شامل تماشاچیان حاضر در فینال رقابت های لیگ حرفه ای کشتی بود که به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. به منظور گردآوری اطلاعات از پرسشنامه های محقق ساخته استفاده شد که روایی صوری, روایی سازه و پایایی پرسشنامه ها بررسی و تأیید شد. نتایج پژوهش با استفاده از روش مدل یابی معادلات ساختاری نشان داد که توسعه ی گردشگری ورزشی با ضریب اثر مستقیم (87/0=β ) تأثیر مثبت و معناداری بر جذب تماشاچی دارد, اما ضریب اثر مستقیم تبلیغات (013/0-=β ) نشان از عدم تأثیر معنادار تبلیغات بر مقوله ی جذب تماشاچی دارد. همچنین اثر غیرمستقیم و معنادار توسعه ی گردشگری ورزشی بر جذب تماشاچی (006/0-=β ) مشاهده نشد و تبلیغات نقش میانجی ایفا نمی کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مولایی، مجتبی، کهندل، مهدی، خدایاری، عباس، و تبریزی، کوروش. (1398). ارائه ی مدل ساختاری نقش توسعه ی گردشگری ورزشی بر جذب تماشاچی با میانجی گری تبلیغات در رویدادهای کشتی مطالعه ی موردی: لیگ حرفه ای کشتی آزاد و فرنگی. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی، 7(25 )، 93-105. SID. https://sid.ir/paper/373448/fa

    Vancouver: کپی

    مولایی مجتبی، کهندل مهدی، خدایاری عباس، تبریزی کوروش. ارائه ی مدل ساختاری نقش توسعه ی گردشگری ورزشی بر جذب تماشاچی با میانجی گری تبلیغات در رویدادهای کشتی مطالعه ی موردی: لیگ حرفه ای کشتی آزاد و فرنگی. رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی[Internet]. 1398؛7(25 ):93-105. Available from: https://sid.ir/paper/373448/fa

    IEEE: کپی

    مجتبی مولایی، مهدی کهندل، عباس خدایاری، و کوروش تبریزی، “ارائه ی مدل ساختاری نقش توسعه ی گردشگری ورزشی بر جذب تماشاچی با میانجی گری تبلیغات در رویدادهای کشتی مطالعه ی موردی: لیگ حرفه ای کشتی آزاد و فرنگی،” رویکردهای نوین در مدیریت ورزشی، vol. 7، no. 25 ، pp. 93–105، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/373448/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button