مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

922
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

713
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی چهارچوب ارزیابی عملکرد پژوهش سراهای دانش آموزی مبتنی بر روش ترکیبی اکتشافی

صفحات

 صفحه شروع 145 | صفحه پایان 174

چکیده

 هدف از اجرای این پژوهش, ارائه چهارچوب ارزیابی عملکرد در پژوهش سراهای دانش آموزی بود. روش پژوهش, روش ترکیبی اکتشافی از نوع طراحی ابزار بود. جامعه آماری, مسئولان این مراکز بودند که در دو مرحله پژوهش (کیفی-کمی) مشارکت داشتند. در مرحله نخست, پنج مصاحبه شونده با روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند و پس از تحلیل مضمون مصاحبه, شش شاخص سنجش عملکرد و تعداد 47 نشانگر برای این شاخص ها در مرحله اول به دست آمد. در مرحله دوم, پاسخ تمامی 21 مدیر مرکز به شیوه سرشماری در مطالعه ای پیمایشی مورد توجه قرار گرفت. ابزار مرحله کمی, پرسشنامه سنجش عملکرد استخراج شده مبتنی بر یافته های مرحله کیفی بود که ضریب پایایی آن به روش آلفای کرونباخ به میزان 79/0 محاسبه شد. روش تجزیه وتحلیل فرایند تحلیل سلسله مراتبی بود. یافته های پژوهش نشان داد که وزن هر یک از شاخص ها در سنجش عملکرد متفاوت است. همچنین برای نشانگرهای مربوط به هر شاخص وزنی متناسب با اولویت آنها در سنجش عملکرد معین شد. نتیجه مطالعه حاضر به رتبه بندی پژوهش سراها از نظر عملکردی و تدوین چهارچوب سنجش عملکرد پژوهش سراها در 6 شاخص منجر شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ترک زاده، جعفر، صادقیان سورکی، مهدی، و عقیلی، رضا. (1397). طراحی چهارچوب ارزیابی عملکرد پژوهش سراهای دانش آموزی مبتنی بر روش ترکیبی اکتشافی. مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، 8(24 )، 145-174. SID. https://sid.ir/paper/373454/fa

    Vancouver: کپی

    ترک زاده جعفر، صادقیان سورکی مهدی، عقیلی رضا. طراحی چهارچوب ارزیابی عملکرد پژوهش سراهای دانش آموزی مبتنی بر روش ترکیبی اکتشافی. مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی[Internet]. 1397؛8(24 ):145-174. Available from: https://sid.ir/paper/373454/fa

    IEEE: کپی

    جعفر ترک زاده، مهدی صادقیان سورکی، و رضا عقیلی، “طراحی چهارچوب ارزیابی عملکرد پژوهش سراهای دانش آموزی مبتنی بر روش ترکیبی اکتشافی،” مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، vol. 8، no. 24 ، pp. 145–174، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/373454/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا