مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

371
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

639
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین ابعاد حرفه ای سازی مدیریت منابع انسانی: رویکردی فراترکیب

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 44

چکیده

 حرفه ای گرایی مفهومی کلیدی در جامعه شناسی کار, جامعه شناسی پیشه ها, جامعه شناسی حرفه ها, جامعه شناسی سازمان ها, جامعه شناسی نهادها, مدیریت, مدیریت دولتی, رفتار سازمانی و به طور کلی در مطالعه ی سازمان ها و جوامع در مقیاسی بزرگ است. شواهد پژوهشی نشان می دهدکه مدیران اجرایی و مدیران ارشد نگرش محدود و تنگ نظرانه ای نسبت به کارکرد منابع انسانی, دست اندرکاران منابع انسانی و متخصصین منابع انسانی و مدیران منابع انسانی دارند ولی امروزه واقعیت های جدید سازمان ها در مقیاس جهانی, تقویت جایگاه حرفه ای منابع انسانی در سراسر جهان را در کانون توجه قرار داده است. بنابراین هدف اساسی این پژوهش شناسایی عوامل تأثیرگذار بر حرفه ای گرایی منابع انسانی و ابعاد و شاخص های حرفه ای گرایی منابع انسانی در سازمان ها است. در راستای این هدف, این پژوهش با استفاده از روش کیفی فراترکیب انجام شده است. ابزار گردآوری داده ها و اطلاعات در پژوهش حاضر, اسناد و مدارک گذشته در این زمینه است که به طور کلی شامل 36 مقاله می شود. شیوه ی تحلیل داده ها براساس کدگذاری باز است. نتایج بیانگر این است که عوامل تأثیرگذار بر حرفه ای گرایی منابع انسانی را می توان بر اساس سه مقوله ی کلی (محیطی, سازمانی و فردی) و ابعاد شناسایی شده را می توان براساس نه بعد (مجمع ناظر, کد اخلاقی, استقلال و خودگرانی, صدور گواهینامه, جایگاه قانونی, کمک به جامعه, پیکره ی دانش, پایگاه پژوهشی, شناسایی) تحلیل کرد. در پایان براساس یافته های پژوهش پیشنهادهای لازم ارائه شده است...

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    باتمانی، محمدامین، باباشاهی، جبار، یزدانی، حمیدرضا، زارعی متین، حسن، و اخوان علوی، سیدحسین. (1397). تبیین ابعاد حرفه ای سازی مدیریت منابع انسانی: رویکردی فراترکیب. پژوهش های مدیریت منابع سازمانی، 8(3 )، 21-44. SID. https://sid.ir/paper/374110/fa

    Vancouver: کپی

    باتمانی محمدامین، باباشاهی جبار، یزدانی حمیدرضا، زارعی متین حسن، اخوان علوی سیدحسین. تبیین ابعاد حرفه ای سازی مدیریت منابع انسانی: رویکردی فراترکیب. پژوهش های مدیریت منابع سازمانی[Internet]. 1397؛8(3 ):21-44. Available from: https://sid.ir/paper/374110/fa

    IEEE: کپی

    محمدامین باتمانی، جبار باباشاهی، حمیدرضا یزدانی، حسن زارعی متین، و سیدحسین اخوان علوی، “تبیین ابعاد حرفه ای سازی مدیریت منابع انسانی: رویکردی فراترکیب،” پژوهش های مدیریت منابع سازمانی، vol. 8، no. 3 ، pp. 21–44، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/374110/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button