مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,663
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,879
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

روش تدریس معکوس؛ شیوه ای نوین بر کاهش کمرویی در دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 48

چکیده

 تدریس فعالیتی است به ظاهر آسان ولی در واقع کاری پیچیده, دقیق و تخصصی است, زیرا معلم در امر تدریس با عوامل متعدد در هم پیچیده ای مواجه است که تفکیک آنها از یکدیگر و تغییر آنها برای تدریس مطلوب دشوار است. یکی از این عوامل برقراری ارتباط با دانش آموزان است, به خصوص دانش آموزان کمرو و نحوه مشارکت آنها در دروس؛ همیشه از مباحث و دغدغه های معلمین بوده است. از همین رو هدف تحقیق حاضر ارائه روش تدریسی موثر بر کمرویی دانش آموزان است. روش پژوهش حاضر از نوع مطالعه کیفی به شیوه مطالعه موردی است که از طریق طراحی پروتکل آموزشی به شیوه معکوس همراه با مشاهده مشارکتی به رفع کمرویی دانش-آموزان پرداخته شده است. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانش آموزان پایه ششم ابتدایی شهر تهران در دبستان دخترانه شهدای رسانه است که پنج نفر به عنوان دانش آموزان کمرو شناسایی شدند و به صورت غیرمستقیم مورد بررسی قرار گرفتند. یافته ها نشان داد که از طریق یک شاخص و سه مقوله می توان به رفع کمرویی دانش-آموزان اقدام کرد از جمله؛ پذیرش در سطح شاخص و اعتماد, احترام و صمیمیت به عنوان مقولات استخراج شدند, نتایج نشان داد از طریق شاخص و مقولات؛ دانش آموزان کمرو به مشارکت در درس ترغیب

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احمدآبادی، آرزو، صفری، محمود، و علیزاده امین، حمیده. (1399). روش تدریس معکوس؛ شیوه ای نوین بر کاهش کمرویی در دانش آموزان. آموزش پژوهی، 6(22 )، 37-48. SID. https://sid.ir/paper/374698/fa

    Vancouver: کپی

    احمدآبادی آرزو، صفری محمود، علیزاده امین حمیده. روش تدریس معکوس؛ شیوه ای نوین بر کاهش کمرویی در دانش آموزان. آموزش پژوهی[Internet]. 1399؛6(22 ):37-48. Available from: https://sid.ir/paper/374698/fa

    IEEE: کپی

    آرزو احمدآبادی، محمود صفری، و حمیده علیزاده امین، “روش تدریس معکوس؛ شیوه ای نوین بر کاهش کمرویی در دانش آموزان،” آموزش پژوهی، vol. 6، no. 22 ، pp. 37–48، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/374698/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button