Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,189
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,025
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی روش ها و فنون تدریس از منظر قرآن کریم

صفحات

 صفحه شروع 80 | صفحه پایان 99

چکیده

 هدف: هدف از این مطالعه شناسایی و جمع بندی شیوه های تدریس در فرایند تعلیم و تربیت از دیدگاه قرآن کریم می باشد. روش: این پژوهش از نوع توصیفی استنتاجی بوده و با مراجعه به کتب و منابع در دسترس و معتبری که حاوی مطالب مورد نظر در ارتباط با موضوع می باشد, اطلاعات لازم استخراج گردیده است. در این پژوهش, کلیه ی منابع و مراجع مرتبط با قرآن کریم و روش-های تدریس به عنوان جامعه ی پژوهش محسوب شده به علاوه در انجام پژوهش, نمونه گیری به عمل نیامده و تمامی منابع و مراجع موجود و در دسترس, اعم از کتب, مقالات و گزارش های پژوهشی مورد بررسی قرار گرفته است. جمع آوری اطلاعات, به صورت فیش برداری از آیات قرآن کریم و ترجمه آیات, کتب تفسیر, کتب تعلیم و تربیت اسلامی و کتب روش های تدریس و مقالات تربیتی تهیه شده در این زمینه, انجام یافته و سپس بر اساس سوالات مطرح شده در پژوهش, مورد شناسایی و طبقه بندی قرار گرفت است. نتایج: نتایج پژوهش حاکی از آن بود که روش های تفکر, پرسش و پاسخ, مباحثه, ایفای نقش, یادسپاری, گردش علمی و تفحص گروهی, نمایشی, آزمایشگاهی, و همچنین استفاده از مثل و تشبیه, قصه گویی, تذکر و موعظه, و تبشیر و انذار از جمله روش ها و تکنیک های به کار رفته در قرآن کریم می باشد؛ که از بین آن ها, روش های پرسش و پاسخ, مباحثه, استفاده از مثل و تشبیه, و داستان گویی بیشتر از سایر روش ها مورد استفاده قرار گرفته اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رحیمی، عبداله، بهمنی قائدی، ابوالحسن، و صفی شلمزاری، سعید. (1399). بررسی روش ها و فنون تدریس از منظر قرآن کریم. تدریس پژوهی، 8(2 )، 80-99. SID. https://sid.ir/paper/375037/fa

    Vancouver: کپی

    رحیمی عبداله، بهمنی قائدی ابوالحسن، صفی شلمزاری سعید. بررسی روش ها و فنون تدریس از منظر قرآن کریم. تدریس پژوهی[Internet]. 1399؛8(2 ):80-99. Available from: https://sid.ir/paper/375037/fa

    IEEE: کپی

    عبداله رحیمی، ابوالحسن بهمنی قائدی، و سعید صفی شلمزاری، “بررسی روش ها و فنون تدریس از منظر قرآن کریم،” تدریس پژوهی، vol. 8، no. 2 ، pp. 80–99، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/375037/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا