مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

287
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

475
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل تطبیقی معیارهای اخلاق علم با مؤلفه های اخلاق علمی در سیره امام خمینی (رحمه الله علیه)

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 66

کلیدواژه

سیرة امام خمینی (رحمه الله علیه)Q1

چکیده

 گسترش روش های علمی و افزایش تقاضا در این زمینه, تخلف در علم ورزی را نیز به­ دنبال داشته و اعمالی از قبیل داده­ سازی, تقلب, سوءاستفاده, سرقت علمی و. . . به­ وفور به­ چشم می آید که می توان آن ها را رفتار ضد اخلاقی در علم نامید. مقاله­ ی حاضر در راستای کمک به شناخت بیشتر جایگاه معیارهای اخلاق علمی و تشریح سیرة عملی حضرت امام خمینی(رحمه­ الله­ علیه), گام برمی­ دارد. مسئله­ ی تحقیق عدم وجود الگویی عملی در حوزه­ ی اخلاق علمی و اهداف پژوهشی عبارتنداز؛ کمک به شناخت بیشتر آراء موجود در حوزة اخلاق علم و بررسی معیارهای مربوطه و ذکر نقاط مشترک معیارهای اخلاق علم و مؤلفه های اخلاق در سیره علمی امام(رحمه­ الله­ علیه), که برای دستیابی به آن­ ها, پاسخ گویی به سؤالات پژوهش شامل «معیارهای اخلاقی در حوزة علم کدامست؟ » و «آیا مؤلفه های اخلاق علمی در سیره امام(رحمه­ الله­ علیه) با معیارهای اخلاق علم قابل تطبیق است؟ » ضروری است. نوع پژوهش سازگاری(توسعه ای) بوده و با رویکردی آمیخته (کیفی و کمی) به مطالعات میدانی و کتابخانه ای و تحلیل داده ها می­ پردازد. در بخش کیفی که جامعه پژوهش شامل منابع مرتبط با فلسفه علم, اخلاق علمی و سیرة امام(رحمه­ الله­ علیه)بوده و نمونه­ گیری و جمع­ آوری اطلاعات تا حد اشباع انجام و با استفاده از مطالعات اسنادی, با تطبیق آراء موجود در حوزة روش شناسی دانش و تحلیل محتوای کیفی به ارائه گزاره­ های حاصله مبادرت شده و در رویکرد کمی, نمونه ای به حجم 40 نفر دانشجوی دکتری به­ صورت تصادفی ساده انتخاب و پرسشنامه به آنان ارجاع گردیده که پس از تحلیل نهایی و آزمون آماری فرضیه اثبات گردید که «سیرة امام خمینی(رحمه الله علیه)» الگوی مناسب اخلاق علمی می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مبینی دهکردی، علی، اسکندری پور، تورج، و کشاورز، شهره. (1398). تحلیل تطبیقی معیارهای اخلاق علم با مؤلفه های اخلاق علمی در سیره امام خمینی (رحمه الله علیه). مطالعات مدیریت راهبردی دفاع ملی، 3(10 )، 35-66. SID. https://sid.ir/paper/375265/fa

    Vancouver: کپی

    مبینی دهکردی علی، اسکندری پور تورج، کشاورز شهره. تحلیل تطبیقی معیارهای اخلاق علم با مؤلفه های اخلاق علمی در سیره امام خمینی (رحمه الله علیه). مطالعات مدیریت راهبردی دفاع ملی[Internet]. 1398؛3(10 ):35-66. Available from: https://sid.ir/paper/375265/fa

    IEEE: کپی

    علی مبینی دهکردی، تورج اسکندری پور، و شهره کشاورز، “تحلیل تطبیقی معیارهای اخلاق علم با مؤلفه های اخلاق علمی در سیره امام خمینی (رحمه الله علیه)،” مطالعات مدیریت راهبردی دفاع ملی، vol. 3، no. 10 ، pp. 35–66، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/375265/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا