مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

6,820
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

4,760
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

چگونه توانستم با استفاده از روش های تدریس فعال و ایجاد موقعیت های یادگیری کاربردی، میزان علاقه، انگیزه و پیشرفت دانش آموزان پایه ی ششم را در درس ریاضی بهبود بخشم؟

صفحات

 صفحه شروع 15 | صفحه پایان 40

چکیده

 اقدام پژوهی حاضر با عنوان «چگونه توانستم با استفاده از روش های تدریس فعال و ایجاد موقعیت های یادگیری کاربردی, میزان علاقه, انگیزه و پیشرفت دانش آموزان پایه ی ششم را در درس ریاضی بهبود بخشم؟ » با نمونه آماری 26 دانش آموز, در دبستان شهید باهنر 2 آموزش و پرورش ناحیه2 شهر همدان در سال تحصیلی 99-1398 انجام گرفته است. هدف اصلی, ایجاد علاقه و بهبود پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس ریاضی بوده است. بعد از مشاهده مشکلاتی مانند کم توجهی, انجام ندادن درست تکالیف, اضطراب و عدم اعتماد به نفس, با استفاده از مصاحبه با دانش آموزان, مشاهدة رفتار, تشکیل جلسات دیدار با اولیاء و بررسی روش های تدریس و مشخص کردن وضعیت درسی دانش آموازن ریشه های مشکل بررسی شد. در این پژوهش, از راهکارهایی نظیر استفاده از روش های فعال تدریس؛ نظیر روش حل مسئله و روش اکتشافی, ایجاد انگیزه, نحوة درست تفهیم مسائل, تدریس ریاضی به شکل کاربردی و ایجاد موقعیت های کاربردی در زندگی و توجه به تفاوت های فردی استفاده شد. پس از اجرای این راهکارها, نتایج نشان داد که نمرات «خیلی خوب» و «خوب» دانش آموزان در نوبت دوم (خرداد ماه) نسبت به اوایل سال تحصیلی, 6/34 درصد رشد داشته و میزان علاقه 7/57 درصد از دانش آموزان, نسبت به اوایل سال تحصیلی زیادتر شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جمشیدی بدربانی، مهرانگیز، عسگری، رقیه، و باقری، مریم. (1399). چگونه توانستم با استفاده از روش های تدریس فعال و ایجاد موقعیت های یادگیری کاربردی, میزان علاقه, انگیزه و پیشرفت دانش آموزان پایه ی ششم را در درس ریاضی بهبود بخشم؟. توسعه حرفه ای معلم، 5(1 (پیاپی 15) )، 15-40. SID. https://sid.ir/paper/375646/fa

    Vancouver: کپی

    جمشیدی بدربانی مهرانگیز، عسگری رقیه، باقری مریم. چگونه توانستم با استفاده از روش های تدریس فعال و ایجاد موقعیت های یادگیری کاربردی, میزان علاقه, انگیزه و پیشرفت دانش آموزان پایه ی ششم را در درس ریاضی بهبود بخشم؟. توسعه حرفه ای معلم[Internet]. 1399؛5(1 (پیاپی 15) ):15-40. Available from: https://sid.ir/paper/375646/fa

    IEEE: کپی

    مهرانگیز جمشیدی بدربانی، رقیه عسگری، و مریم باقری، “چگونه توانستم با استفاده از روش های تدریس فعال و ایجاد موقعیت های یادگیری کاربردی, میزان علاقه, انگیزه و پیشرفت دانش آموزان پایه ی ششم را در درس ریاضی بهبود بخشم؟،” توسعه حرفه ای معلم، vol. 5، no. 1 (پیاپی 15) ، pp. 15–40، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/375646/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button