مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

940
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

897
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بحران های سیاسی، شبکه های اجتماعی و جامعه پذیری سیاسی رسانه ای جوانان

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 در این مقاله, به تبیین جامعه شناختی تاثیر اقناع رسانه ای بر فرآیند جامعه پذیری سیاسی جوانان پرداخته می شود. از این رو, بر اساس تحلیل مسیر عوامل موثر بر جامعه پذیری سیاسی رسانه ای جوانان, بر مبنای نظریه ویلبور شرام درقالب مدل های پنج گانه مدل اقناع سیاسی رسانه ای, مدل آگاهی سیاسی پیام, مدل ارزش سیاسی پیام, مدل گرایش سیاسی پیام, مدل گزینش سیاسی پیام های مهم, مسیر فرضیه های پژوهش مدنظر قرار می گیرد. بنابراین برای بر نظرسنجی و مراجعه به مخاطبان پیام های سیاسی رسانه ای جوانان, 368 نفر از دانشجویان جوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان با استعانت از قواعد تعیین حجم نمونه به عنوان نمونه آماری و بر اساس روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای و سهمیه ای, به طور تصادفی از بین دانشکده های این دانشگاه انتخاب گردیدند. سپس با استفاده از پرسشنامه هدایت شده, داده های مورد نیاز جمع آوری و به کمک مجموعه آماری برای علوم اجتماعی (SPSS) پردازش شده است. یافته های تحقیق طبق ضریب همبستگی پیرسون (r) نشان می دهد که طی فرآیند بحران های سیاسی در فضای مجازی شبکه های اجتماعی, دانشجویان پسر (نسبت به دانشجویان دختر) هم از آگاهی سیاسی بالاتری در پیروی از پیام های سیاسی برخوردارند و هم اینکه گرایش سیاسی بالاتری به پیام های سیاسی دارند. در عین حال, میان دانشجویان پسر و دختر از نظر جامعه پذیری سیاسی رسانه ای, اقناع سیاسی رسانه ای پیام های سیاسی, ارزش سیاسی پیام های سیاسی و گزینش سیاسی پیام های مهم سیاسی, تفاوت معناداری وجود ندارند. در صورتی که بر اساس تحلیل رگرسیون چندگانه (R) و تحلیل مسیر عوامل موثر بر جامعه پذیری سیاسی رسانه ای جهت نیکوئی برازش مدل نظری, بر حسب ارزش بتا (b) در مجموع 64 درصد تغییرات جامعه پذیری سیاسی رسانه ای پیام های سیاسی (R2), به افزایش اقناع سیاسی رسانه ای پیام های سیاسی (+0.54), افزایش آگاهی سیاسی در پیروی از پیام های سیاسی (+0.26), کاهش ارزش سیاسی پیام های سیاسی (-0.17), افزایش گزینش سیاسی پیام های مهم سیاسی (+0.17) و افزایش گرایش سیاسی به پیام های سیاسی (+0.10), در بین دانشجویان دختر (-0.16) ساکن در مسکن غیرشخصی (-0.12) با حجم بالای بعد خانوار (+0.12), در دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان بستگی دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صدفی، ذبیح اله، و بابایی، سکینه. (1394). بحران های سیاسی, شبکه های اجتماعی و جامعه پذیری سیاسی رسانه ای جوانان. مطالعات راهبردی ورزش و جوانان، 14(28 )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/375834/fa

    Vancouver: کپی

    صدفی ذبیح اله، بابایی سکینه. بحران های سیاسی, شبکه های اجتماعی و جامعه پذیری سیاسی رسانه ای جوانان. مطالعات راهبردی ورزش و جوانان[Internet]. 1394؛14(28 ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/375834/fa

    IEEE: کپی

    ذبیح اله صدفی، و سکینه بابایی، “بحران های سیاسی, شبکه های اجتماعی و جامعه پذیری سیاسی رسانه ای جوانان،” مطالعات راهبردی ورزش و جوانان، vol. 14، no. 28 ، pp. 0–0، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/375834/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button