مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

432
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

561
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی وضعیت رفتارهای خودرهبری معلمان مدارس منطقه پنج تهران

صفحات

 صفحه شروع 275 | صفحه پایان 297

چکیده

 هدف این پژوهش بررسی وضعیت خودرهبری معلمان مدارس منطقه پنج تهران است. خودرهبری در پژوهش حاضر شامل نه مؤلفه است که عبارتند از: تجسم عملکرد موفق, هدف گذاری شخصی, صحبت کردن با خود, پاداش دادن به خود, ارزیابی باورها و مفروضات, تنبیه خود, مشاهده شخصی, تمرکز بر پاداش های طبیعی و راهنمایی خود. پژوهشگر در این پژوهش به دنبال بررسی وضعیت هر یک از مؤلفه ها در میان جامعه موردپژوهش بود. . در این پژوهش از روش توصیفی-پیمایشی استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش شامل تمامی معلمان مدارس دوره اول و دوم منطقه پنج تهران(تعداد1709) در سال تحصیلی 96-95 است. از طریق جدول نمونه گیری کرجسی و مورگان حجم نمونه 340 نفر به روش تصادفی انتخاب شدند و پرسش نامه بین آن ها توزیع شد. ابزار این پژوهش پرسش نامه تجدیدنظر شده نک و هوتن(2002) بود. برای محاسبه روایی سازه ای پرسش نامه از روایی همگرایی و واگرایی استفاده شده است. برای تجزیه وتحلیل داده ها و بررسی فرضیه ها از روش مدل سازی معادلات ساختاری به روش حداقل مربعات جزئی استفاده شد که به این منظور نرم افزار آماری SPSS23 و Smart PLS. 2 به کار گرفته شد. درنهایت, نتایج نشان داد که کلیه مؤلفه های نه گانه خودرهبری در جامعه مورد پژوهش مورد تائید قرار گرفت. به عبارت دیگر کلیه افراد جامعه مورد پژوهش در ارتباط با مولفه های خودرهبری از وضعیت مناسبی برخوردارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسن زاده، عبدالمجید، و محمدی، مرتضی. (1398). بررسی وضعیت رفتارهای خودرهبری معلمان مدارس منطقه پنج تهران. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، 7(1 )، 275-297. SID. https://sid.ir/paper/376305/fa

    Vancouver: کپی

    حسن زاده عبدالمجید، محمدی مرتضی. بررسی وضعیت رفتارهای خودرهبری معلمان مدارس منطقه پنج تهران. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)[Internet]. 1398؛7(1 ):275-297. Available from: https://sid.ir/paper/376305/fa

    IEEE: کپی

    عبدالمجید حسن زاده، و مرتضی محمدی، “بررسی وضعیت رفتارهای خودرهبری معلمان مدارس منطقه پنج تهران،” مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، vol. 7، no. 1 ، pp. 275–297، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/376305/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button