مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

502
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

566
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیش بینی عدالت سازمانی ادراک شده معلمان بر اساس مولفه های فرهنگ سازمانی: راهبردی برای بهبود مدیریت مدرسه

صفحات

 صفحه شروع 147 | صفحه پایان 165

چکیده

 این پژوهش, مطالعه ای توصیفی-همبستگی بود. جامعه موردمطالعه, معلمان مدارس منطقه 4 تبریز به تعداد 110 نفر بودند که به روش تصادفی انتخاب شدند. حجم نمونه به وسیله جدول کرجسی-مورگان به تعداد 86 نفر برآورد شد. جهت جمع آوری داده ها از دو عدد پرسشنامه استاندارد, فرهنگ سازمانی (Denison, 2000) و عدالت سازمانی (Morman, 1995 & Nihoff) استفاده شد. تجزیه وتحلیل داده ها با استفاده از آزمون های ضریب همبستگی پیرسون, t تک نمونه ای, آنوا و رگرسیون انجام گردیده است. نتایج همبستگی پیرسون نشان داد که بین مؤلفه های فرهنگ سازمانی و عدالت سازمانی به جز مؤلفه انطباق پذیری همبستگی مثبت و معناداری وجود دارد. تجزیه وتحلیل واریانس (آنوا) نشان داد که بین فرهنگ سازمانی و عدالت سازمانی ازنظر سابقه خدمت و سطح تحصیلات تفاوت معناداری وجود ندارد. رگرسیون نشان داد که ابعاد:-تعهد به مشارکت, سازگاری و رسالت-قادر هستند به میزان 3/17 درصد از کل واریانس عدالت ادارک شده را تبیین نمایند که بالاترین آن مربوط به تعهد به مشارکت می باشد. وضعیت فرهنگ سازمانی و ادراک عدالت ازنظر معلمان پایین تر از حد متوسط می باشد و مدیریت مدرسه باید در جهت تقویت ابعاد هر دو مؤلفه برای افزایش کارایی مدرسه تلاش نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خالق خواه، علی، و نجفی، حبیبه. (1398). پیش بینی عدالت سازمانی ادراک شده معلمان بر اساس مولفه های فرهنگ سازمانی: راهبردی برای بهبود مدیریت مدرسه. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، 7(2 )، 147-165. SID. https://sid.ir/paper/376462/fa

    Vancouver: کپی

    خالق خواه علی، نجفی حبیبه. پیش بینی عدالت سازمانی ادراک شده معلمان بر اساس مولفه های فرهنگ سازمانی: راهبردی برای بهبود مدیریت مدرسه. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)[Internet]. 1398؛7(2 ):147-165. Available from: https://sid.ir/paper/376462/fa

    IEEE: کپی

    علی خالق خواه، و حبیبه نجفی، “پیش بینی عدالت سازمانی ادراک شده معلمان بر اساس مولفه های فرهنگ سازمانی: راهبردی برای بهبود مدیریت مدرسه،” مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، vol. 7، no. 2 ، pp. 147–165، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/376462/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button