مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,053
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

617
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه ادراک شایستگیهای جسمانی دانشجویان فعال و غیرفعال: نقش جنسیت و ترکیب بدنی

صفحات

 صفحه شروع 87 | صفحه پایان 96

چکیده

 هدف از تحقیق حاضر عبارت است از مقایسه ادراک شایستگیهای جسمانی دانشجویان فعال و غیرفعال با توجه به جنسیت آنان, همچنین بررسی ارتباط بین ترکیب بدنی با ادراک شایستگیهای جسمانی, تعداد 107 دانشجوی دختر و پسر فعال و غیر فعال 18-28 ساله به طور تصادفی ساده از بین دانشجویان دانشگاه تهران انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات در تحقیق حاضر از دو پرسش نامه ارزیابی فعالیت بدنی, جهت ارزیابی فعال و غیرفعال بودن فرد و پرسش نامه خود توصیفی بدنی (شامل سه خرده مقیاس چربی بدنی, ظاهر بدنی, و کل بدن) در تعیین میزان ادراک فرد از شایستگی های جسمانی خود استفاده شد. همچنین, برای ارزیابی ترکیب بدنی, دستگاه Inbody (دستگاه آنالیز کننده ترکیب بدنی) استفاده شد. روش آماری مورد استفاده عبارت بود از آزمون تحلیل واریانس دو راهه (2-Way ANOVA) و ضریب همبستگی پیرسون. نتایج نشان داد فعالیت بدنی و جنسیت و تعامل فعالیت بدنی و جنسیت تاثیر معناداری بر ادراک فرد از شایستگی های جسمانی خود دارد (P<0.05). به عبارت دیگر, افراد فعال در مقایسه با افراد غیرفعال, و پسران در مقایسه با دختران, نگرش مثبت تری نسبت به شایستگی های جسمانی خویش داشتند. همچنین, نتایج همبستگی نشان داد بین ادراک فرد از شایستگی های جسمانی خود با عوامل چاقی (شاخص توده بدن, WHR, درصد چربی بدن) رابطه معکوس و معناداری وجود دارد (P<0.05).

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    بیات، حمید، فرخی، احمد، و گایینی، عباسعلی. (1387). مقایسه ادراک شایستگیهای جسمانی دانشجویان فعال و غیرفعال: نقش جنسیت و ترکیب بدنی. المپیک، 16(2 (پیاپی 42))، 87-96. SID. https://sid.ir/paper/37657/fa

    Vancouver: کپی

    بیات حمید، فرخی احمد، گایینی عباسعلی. مقایسه ادراک شایستگیهای جسمانی دانشجویان فعال و غیرفعال: نقش جنسیت و ترکیب بدنی. المپیک[Internet]. 1387؛16(2 (پیاپی 42)):87-96. Available from: https://sid.ir/paper/37657/fa

    IEEE: کپی

    حمید بیات، احمد فرخی، و عباسعلی گایینی، “مقایسه ادراک شایستگیهای جسمانی دانشجویان فعال و غیرفعال: نقش جنسیت و ترکیب بدنی،” المپیک، vol. 16، no. 2 (پیاپی 42)، pp. 87–96، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/37657/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button