مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

331
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

581
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدلی از اثر کیفیت تعاملات سازمانی و پذیرش اجتماعی بر وفاداری داوطلبان ورزشی در ادارات تربیت بدنی دانشگاه های آموزش عالی کشور

صفحات

 صفحه شروع 43 | صفحه پایان 54

چکیده

 هدف از پژوهش, ارائه مدلی از اثر کیفیت تعاملات سازمانی و پذیرش اجتماعی بر وفاداری داوطلبان ورزشی در ادارات تربیت بدنی دانشگاه های آموزش عالی کشور بود. این پژوهش توصیفی-علّی است که مبتنی بر مدل سازی معادلات ساختاری می باشد که به صورت میدانی انجام شد. جامعه ی آماری این پژوهش, دانشجویان داوطلب ورزشی بودند که حداقل دو نیمسال با اداره تربیت بدنی دانشگاه خود همکاری داشته اند. طبق آمار اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم, تحقیقات و فناوری, این تعداد, ده هزار نفر برآورد شد. از حیث دسترسی, داوطلبان 18 دانشگاه منتخب در این پژوهش حضور داشتند. با توجه به جدول مورگان, تعداد 384 پرسشنامه سالم به صورت نمونه گیری در دسترس جمع آوری شد. بر اساس مطالعه ادبیات نظری و تحقیقات اخیر, ابزار تحقیق در قالب پرسشنامه طراحی شد. جهت روایی ظاهری و محتوایی, پرسشنامه طراحی شده توسط نه نفر از متخصصان مدیریت ورزشی تأیید شد. روایی سازه با تحلیل عاملی اکتشافی توسط نرم افزار SPSS ورژن21 انجام گرفت. ضریب آلفای کرونباخ برای متغیر وفاداری داوطلبان, کیفیت تعاملات سازمانی و پذیرش اجتماعی به ترتیب 83/0, 82/0 و 71/0بدست آمد. نتایج حاصل از اجرای مدل در نرم افزار ایموس نشان داد ضریب تأثیر دو متغیر کیفیت تعاملات سازمانی و پذیرش اجتماعی بر وفاداری داوطلبان به ترتیب64/0 و 69/0 بود. درک, شناخت, آموزش, پشتیبانی داوطلبان و تشکیل شبکه های سازمانی می تواند باعث دلگرمی و وفاداری آنان به ورزش دانشگاه ها گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    میرصفیان، حمیدرضا، فریدونی، مسعود، و کلاته سیفری، معصومه. (1397). ارائه مدلی از اثر کیفیت تعاملات سازمانی و پذیرش اجتماعی بر وفاداری داوطلبان ورزشی در ادارات تربیت بدنی دانشگاه های آموزش عالی کشور. مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش، 5(3 (پیاپی 19) )، 43-54. SID. https://sid.ir/paper/377142/fa

    Vancouver: کپی

    میرصفیان حمیدرضا، فریدونی مسعود، کلاته سیفری معصومه. ارائه مدلی از اثر کیفیت تعاملات سازمانی و پذیرش اجتماعی بر وفاداری داوطلبان ورزشی در ادارات تربیت بدنی دانشگاه های آموزش عالی کشور. مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش[Internet]. 1397؛5(3 (پیاپی 19) ):43-54. Available from: https://sid.ir/paper/377142/fa

    IEEE: کپی

    حمیدرضا میرصفیان، مسعود فریدونی، و معصومه کلاته سیفری، “ارائه مدلی از اثر کیفیت تعاملات سازمانی و پذیرش اجتماعی بر وفاداری داوطلبان ورزشی در ادارات تربیت بدنی دانشگاه های آموزش عالی کشور،” مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش، vol. 5، no. 3 (پیاپی 19) ، pp. 43–54، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/377142/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button