مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

240
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

556
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تدوین و ارائه فرا ترکیب شاخص های کنش های یاری گرانه و سینرژی نوآورانه در بین دانشگران مدرسه

صفحات

 صفحه شروع 271 | صفحه پایان 293

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف تدوین و ارائه فرا ترکیب شاخص های کنش های یاریگرانه و سینرژی نوآورانه در بین دانشگران مدارس استان فارس انجام گردید. نوع پژوهش کاربردی و روش آن آمیخته اکتشافی بود که در بخش کیفی پژوهش, با 8 نفر از مدیران, مصاحبه عمیق و 28 مورد مصاحبه نیمه هدایت شده با معلمان و معاونان که به شیوه هدفمند-گلوله برفی انتخاب شده بودند, انجام شد. نتایج حاصل از تحلیل محتوای مصاحبه ها و مطالعه عمیق مبانی نظری, در قالب پرسش نامه ای محقق ساخته تنظیم گردید. روایی محتوایی بر اساس نظر خبرگان و صاحبنظران در این حوزه تایید و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ 0/91 مناسب گزارش شد. در بخش کمی, پرسش نامه پژوهش توسط 377نفر از مدیران, معلمان و معاونان که به روش نمونه گیری طبقه ای انتخاب شده بودند, تکمیل شد و در بخش کیفی از تکنیک تحلیل محتوا و در بخش کمی از آزمون تحلیل عاملی اکتشافی, تحلیل عاملی تاییدی و آزمون فریدمن استفاده گردید. یافته های این پژوهش نشان داد؛ مشارکت افراد در تصمیم گیری, فرصت ارائه نظرات و توجه به ایده, فراهم نمودن منابع و پشتیبانی از ایده ها, ایجاد انگیزه در فعالیت جمعی و ارائه ایده های جدید, فراهم نمودن خود ارزیابی فردی و گروهی, پذیرش پیشنهادات و توجه به نوآوری توسط مدیران از جمله شاخص های مهم کنش های یاریگرانه و سینرژی نواورانه می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دولتی، علی اکبر، سیادت، سیدعلی، و دهقانی، هادی. (1398). تدوین و ارائه فرا ترکیب شاخص های کنش های یاری گرانه و سینرژی نوآورانه در بین دانشگران مدرسه. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، 7(3 )، 271-293. SID. https://sid.ir/paper/377876/fa

    Vancouver: کپی

    دولتی علی اکبر، سیادت سیدعلی، دهقانی هادی. تدوین و ارائه فرا ترکیب شاخص های کنش های یاری گرانه و سینرژی نوآورانه در بین دانشگران مدرسه. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)[Internet]. 1398؛7(3 ):271-293. Available from: https://sid.ir/paper/377876/fa

    IEEE: کپی

    علی اکبر دولتی، سیدعلی سیادت، و هادی دهقانی، “تدوین و ارائه فرا ترکیب شاخص های کنش های یاری گرانه و سینرژی نوآورانه در بین دانشگران مدرسه،” مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، vol. 7، no. 3 ، pp. 271–293، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/377876/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button