مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

626
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

654
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تدوین چارچوب توسعه ویژگی های رفتاری برای سطوح مربیگری

صفحات

 صفحه شروع 135 | صفحه پایان 146

چکیده

 هدف تحقیق حاضر, تدوین چارچوب توسعه ویژگی های رفتاری برای سطوح مربیگری در ایران است. روش تحقیق اکتشافی با رویکرد کیفی می باشد. جامعه آماری شامل تمام متخصصان حوزه آموزش در فدراسیون های ورزشی و وزارت ورزش و جوانان بود. در بخش کیفی با توجه به روش نمونه گیری گلوله برفی و هدفمند 18 نفر انتخاب و مصاحبه تا دستیابی به اشباع نظری انجام شد. در بخش کمی نیز براساس جدول مورگان 217 نفر به روش تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. ابزار پژوهش در بخش کمی پرسشنامه محقق ساخته حاصل از مصاحبه بخش کیفی تحقیق بود. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه توسط متخصصین مربوطه رسیده و روایی سازه آن با روش تحلیل عاملی اکتشافی تائید شد. پایایی آن نیز در یک مطالعه مقدماتی بر روی 30 نفر از جامعه استفاده از آزمون الفای کرونباخ تائید شد. تحلیل داده ها با روش های آمار توصیفی و استنباطی به کمک بسته های آماری SPSS و AMOS نسخه 23 انجام شد. یافته ها نشان داد 11 عامل موثر بر توسعه دانش و مهارت های کاربردی برای سطوح مربیگری در ایران شامل عوامل آموزشی, مدیریتی, دانش افزایی, ساختاری, نظارت و کنترل, تجهیزات و تکنولوژی, حقوقی, فردی, بومی سازی, تبلیغات و رسانه و استعدایابی و پایه وجود دارد که همگی از نقش معناداری در توسعه دانش و مهارت های کاربردی برای سطوح مربیگری در ایران برخوردار بودند. همچنین, مدل توسعه دانش و مهارت های کاربردی برای سطوح مربیگری در ایران از برازش مناسبی برخوردار بود و می تواند مورد استفاده دست-اندرکاران مربیگری در ایران قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بابازاده پهلوانلو، علی اکبر، اصلانخانی، محمدعلی، صفانیا، علی محمد، درودیان، علی اصغر، و گودرزی، مهدی. (1398). تدوین چارچوب توسعه ویژگی های رفتاری برای سطوح مربیگری. مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش، 6(3 (پیاپی 23) )، 135-146. SID. https://sid.ir/paper/378253/fa

    Vancouver: کپی

    بابازاده پهلوانلو علی اکبر، اصلانخانی محمدعلی، صفانیا علی محمد، درودیان علی اصغر، گودرزی مهدی. تدوین چارچوب توسعه ویژگی های رفتاری برای سطوح مربیگری. مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش[Internet]. 1398؛6(3 (پیاپی 23) ):135-146. Available from: https://sid.ir/paper/378253/fa

    IEEE: کپی

    علی اکبر بابازاده پهلوانلو، محمدعلی اصلانخانی، علی محمد صفانیا، علی اصغر درودیان، و مهدی گودرزی، “تدوین چارچوب توسعه ویژگی های رفتاری برای سطوح مربیگری،” مطالعات مدیریت رفتار سازمانی در ورزش، vol. 6، no. 3 (پیاپی 23) ، pp. 135–146، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/378253/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button