مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

546
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

326
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کاربست روش تحلیل گفت وشنود در ارتباطات میان فردی؛ تحلیل ارتباطی گفت وگوی کندوکاومحور دانش آموزان دوره ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 179 | صفحه پایان 207

چکیده

 گفت وگو به مثابه یک کنش مهم ارتباطی, ازجمله موضوعاتی است که در رشته علوم ارتباطات کمتر به آن توجه شده است و اغلب پژوهش های انجام شده, مربوط به حوزه ارتباطات جمعی بوده اند. دراین میان, انجام پژوهشی در حیطه ارتباطات انسانی و میان فردی, با نگاه موردی و خرد روش کیفی که در پی فهم و توصیف واقعیت ناب باشد, در حوزه پژوهش های علوم ارتباطات, مهجور است؛ ازاین رو, هدف این پژوهش, مطالعه نحوه تعامل کلاسی در جلسه های گفت وگومحور کلاس درس, به منظور مشخص کردن ساختار, ابعاد, و مولفه های گفت وگوی کندوکاوی است. تحلیل گفت و شنود, ترتیب انجام کار, سازماندهی, و نظم کنش های اجتماعی را که بخشی از تعاملات روزمره هستند, با روشی استدلالی و در گفتن ها و شنیدن های اعضای جامعه مطالعه می کند؛ بنابراین, یکی از نتایج اصلی تحقیق با روش تحلیل گفت وشنود, شناسایی این نظام با الگوهای زنجیره ای است که در حین تعامل, به رفتارهای شفاهی ساختار می بخشد. تحلیل گفت وشنودهای کلاس درس تفکر نشان می دهد, ساختار کلی این گفت وگوها پیش برنده است, به این معنا که هنگامی که ایده ای در پاسخ به یک پرسش بیان می شود, شرکت کنندگان, خود را ملزم به واکنش «موافقت» یا «مخالفت» با آن ایده می دانند. این واکنش اغلب, سبب تصحیح و تکمیل ایده اولیه یا شفاف کردن آن می شود. افراد, بین ایده های مطرح شده پیوند برقرار کرده و استنباط خود را از روند بحث مطرح می کنند. این نوع گفت وگو, نه تنها موضع گیری های فکری خوب را می طلبد, بلکه مستلزم تعهد به نتیجه یابی و جهت گیری منطقی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خانیکی، هادی، و نوری راد، فاطمه. (1398). کاربست روش تحلیل گفت وشنود در ارتباطات میان فردی؛ تحلیل ارتباطی گفت وگوی کندوکاومحور دانش آموزان دوره ابتدایی. تحقیقات فرهنگی ایران، 12(3 (پیاپی 47) )، 179-207. SID. https://sid.ir/paper/378351/fa

    Vancouver: کپی

    خانیکی هادی، نوری راد فاطمه. کاربست روش تحلیل گفت وشنود در ارتباطات میان فردی؛ تحلیل ارتباطی گفت وگوی کندوکاومحور دانش آموزان دوره ابتدایی. تحقیقات فرهنگی ایران[Internet]. 1398؛12(3 (پیاپی 47) ):179-207. Available from: https://sid.ir/paper/378351/fa

    IEEE: کپی

    هادی خانیکی، و فاطمه نوری راد، “کاربست روش تحلیل گفت وشنود در ارتباطات میان فردی؛ تحلیل ارتباطی گفت وگوی کندوکاومحور دانش آموزان دوره ابتدایی،” تحقیقات فرهنگی ایران، vol. 12، no. 3 (پیاپی 47) ، pp. 179–207، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/378351/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button