مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

486
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

694
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه ی بین فرهنگ و انسجام مدرسه با عملکرد مدیران مدارس در پاسخ گویی به نیازهای محیطی با نقش میانجی گری تعهد اخلاقی و کارآمدی جمعی

صفحات

 صفحه شروع 61 | صفحه پایان 78

چکیده

 تحقیق حاضر با هدف تحلیل روابط بین فرهنگ مدرسه و انسجام سازمانی با عملکرد مدیران در پاسخگویی به نیازهای محیطی با نقش میانجی تعهد اخلاقی و کارآمدی جمعی در مدرسه به اجرا درآمد. این تحقیق از نظر هدف از نوع تحقیقات کاربردی و از نظر گردآوری داده ها و کنترل متغیرها توصیفی از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه مدیران متوسطه دوره اول و دوم شهر ارومیه به تعداد 1200 نفر می باشد که از بین آنها تعداد 300 نفر با بهره گیری از جدول مورگان و به روش نمونه گیری طبقه ای نسبی به عنوان نمونه انتخاب گردید. ابزار گرداوری داده ها پرسشنامه های استاندارد ) می باشد. روایی پرسشنامه ها به وسیله تحلیل عاملی تأییدی مورد تأیید قرار گرفتند و پایایی پرسشنامه به روش آلفای کرونباخ برای متغیرهای پژوهش به صورت فرهنگ سازمانی92/0, انسجام مدرسه80/0, کارآمدی گروهی 81/0, تعهد اخلاقی93/0 و عملکرد81/0 بدست آمد که به لحاظ آماری قابل قبول می باشد. به منظور بررسی روابط علی بین متغیرها از روش مدل یابی معادلات ساختاری به روش تحلیل مسیر با استفاده از نرم افزار spss, lisrelاستفاده شد. نتایج نشان داد بین بین فرهنگ مدرسه و انسجام سازمانی با پاسخگویی مدیران به نیازهای محیطی با نقش میانجی تعهد اخلاقی و کارآمدی جمعی یک رابطه ساختاری مثبت وجود دارد و عوامل سازمانی هم بصورت مستقیم و هم بصورت غیر مستقیم, از طریق تعهد اخلاقی و کارامدی گروهی توان پیش بینی عملکرد مدیران در پاسخگویی به نیازهای محیطی را دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کاظمی، اکبر، سامری، مریم، و کیهان، جواد. (1399). رابطه ی بین فرهنگ و انسجام مدرسه با عملکرد مدیران مدارس در پاسخ گویی به نیازهای محیطی با نقش میانجی گری تعهد اخلاقی و کارآمدی جمعی. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، 8(2 )، 61-78. SID. https://sid.ir/paper/378821/fa

    Vancouver: کپی

    کاظمی اکبر، سامری مریم، کیهان جواد. رابطه ی بین فرهنگ و انسجام مدرسه با عملکرد مدیران مدارس در پاسخ گویی به نیازهای محیطی با نقش میانجی گری تعهد اخلاقی و کارآمدی جمعی. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)[Internet]. 1399؛8(2 ):61-78. Available from: https://sid.ir/paper/378821/fa

    IEEE: کپی

    اکبر کاظمی، مریم سامری، و جواد کیهان، “رابطه ی بین فرهنگ و انسجام مدرسه با عملکرد مدیران مدارس در پاسخ گویی به نیازهای محیطی با نقش میانجی گری تعهد اخلاقی و کارآمدی جمعی،” مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، vol. 8، no. 2 ، pp. 61–78، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/378821/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button