مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

257
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

511
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل جامعه شناختی گردشگری ازدواج در ایران

صفحات

 صفحه شروع 157 | صفحه پایان 191

چکیده

 تحلیل جامعه شناختی گردشگری ازدواج در بین زوج های جوان ایرانی هدف پژوهش حاضر است. نبود شناخت کافی از علل, فرایندها و پیامدهای این نوع گردشگری مسئله ای است که در این پژوهش دنبال می شود. رویکرد پژوهش حاضر کیفی و روش گردآوری و تحلیل داده ها نیز تحلیل مضمون است. یافته ها نشان می دهد, مهم ترین نوع گردشگری ازدواج در ایران, سفر ماه عسل است. این سفر به مقاصد طبیعی و مذهبی صورت می گیرد و کیفیت خدمات مناسب, متنوع و در دسترس, حمایت خانواده و انگیزه های فردی همچون نشاط, توانمندی, گریز از محدودیت ها و تبلیغات عمده علت گرایش به این نوع گردشگری است. ازدواج به عنوان یک رویداد فرهنگی امروزه به یکی از محورهای گردشگری تبدیل شده و شهرهای مهم ایران از جمله مشهد, کیش و اصفهان از یک سو و کشورهای خارجی از سوی دیگر مقصد گردشگری ازدواج هستند. سفر خانوادگی, بدون حضور اطرافیان و با هزینه های قابل توجه بخش فرایند این نوع گردشگری را شکل می دهد. عمده پیامدهای آن نیز دریافت بازخوردهای روانی, اجتماعی و خانوادگی از یک سو و گرایش هرچه بیشتر به سفر از سوی دیگر است. پژوهش حاضر تلاش کرده است مسئله گردشگری ازدواج را از جوانب مختلف تحلیل و بررسی نماید

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مسعودی، حمید، نوغانی، محسن، و بهروان، حسین. (1398). تحلیل جامعه شناختی گردشگری ازدواج در ایران. مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)، 14(47 )، 157-191. SID. https://sid.ir/paper/379730/fa

    Vancouver: کپی

    مسعودی حمید، نوغانی محسن، بهروان حسین. تحلیل جامعه شناختی گردشگری ازدواج در ایران. مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)[Internet]. 1398؛14(47 ):157-191. Available from: https://sid.ir/paper/379730/fa

    IEEE: کپی

    حمید مسعودی، محسن نوغانی، و حسین بهروان، “تحلیل جامعه شناختی گردشگری ازدواج در ایران،” مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)، vol. 14، no. 47 ، pp. 157–191، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/379730/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا