مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

693
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

798
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه بالندگی و خودکارآمدی مدیران مدارس با اثربخشی مدارس متوسطه

صفحات

 صفحه شروع 186 | صفحه پایان 202

چکیده

 این پژوهش از نوع پژوهش های توصیفی به روش همبستگی و از نظر هدف کاربردی می باشد. جامعه ی آماری را کلیه مدیران ( 175N = ) مدارس دوره ی اول و دوم متوسطه شهر خرم آباد تشکیل داده اند. حجم نمونه طبق جدول مورگان به تعداد 150 نفر مدیر مدارس انتخاب شدند. جهت انتخاب نمونه معرف مدیران از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای نسبتی استفاده شد. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های استاندارد بالندگی محتوایی مدیران فرهی بوزنجانی, خودکارآیی پتریدرو و همکاران, و اثربخشی مدارس هوی و میسکل استفاده شد. پایایی پرسشنامه ها با روش آلفای کرونباخ و روایی آنها با نظر متخصصان مورد تایید قرار گرفت. جهت تحلیل داده ها از روش تحلیل توصیفی و استنباطی استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که بین بالندگی مدیران و مولفه های آن با اثربخشی مدارس رابطه مثبت و معناداری وجود دارد. هم چنین نتایج پژوهش حاضر نشان داد که بین خودکارآمدی مدیران و مؤلفه های آن با اثربخشی مدارس رابطه ی مثبت و معنا داری وجود دارد. در نهایت در مدل پیش بینی رگرسیون تنها مولفه توانایی مدیران و رهبری قدرت پیش بینی کنندگی را نشان داد. لذا می توان با توسعه شایستگی ها و بهبود خودکارآیی مدیران, اثربخشی مدارس را ارتقا داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قاسم زاده علیشاهی، ابوالفضل، فولادوند، زینب، و زوار، تقی. (1399). رابطه بالندگی و خودکارآمدی مدیران مدارس با اثربخشی مدارس متوسطه. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، 8(2 )، 186-202. SID. https://sid.ir/paper/380657/fa

    Vancouver: کپی

    قاسم زاده علیشاهی ابوالفضل، فولادوند زینب، زوار تقی. رابطه بالندگی و خودکارآمدی مدیران مدارس با اثربخشی مدارس متوسطه. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)[Internet]. 1399؛8(2 ):186-202. Available from: https://sid.ir/paper/380657/fa

    IEEE: کپی

    ابوالفضل قاسم زاده علیشاهی، زینب فولادوند، و تقی زوار، “رابطه بالندگی و خودکارآمدی مدیران مدارس با اثربخشی مدارس متوسطه،” مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، vol. 8، no. 2 ، pp. 186–202، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/380657/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا