مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

473
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

159
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی کارکردهای برنامه های تشویقی دولت بر عملکرد صادرات

صفحات

 صفحه شروع 19 | صفحه پایان 38

چکیده

عملکرد صادراتی, برنامه های تشویقی دولت, صادرات مصالح ساختمانی ایرانبا وجودبرخورداریاز ظرفیت هایبالای صادراتی, سهمکمیازبازارهایبین المللی رادر اختیارداردوبا وجود روند صعودی آناززمانتدوین برنامهسومتوسعه, همچنان فاصله زیادی با شرایطمطلوبدارد. با توجه به اهمیت نقش توسعه صادرات غیرنفتی, سیاست تشویقصادرات و راه های اثربخش تر کردن آن بهعنوانیکیازراهبردهایاصلیدرراستایسیاست کلانرشد اقتصادی کشور همواره مورد توجه بوده است. در این مطالعه نیز با هدف بررسی اثر برنامه هایتوسعهصادرات ایران بر عملکردصادراتی, عملکرد صادرکنندگان مصالح ساختمانی با تأکید بر اثر برنامه های تشویقی صادرات مورد ارزیابی قرار گرفت. به همین منظور, 38 شرکت نمونه برگزیده در سال 1393 در زمینه صادرات مصالح ساختمانی به عنوان جامعه آماری, انتخاب شدند. داده های مورد نیاز به روش پرسشنامه ای, جمع آوری و از طریق معادلات ساختاری با استفاده از دو نرم افزار SPSS و LISREL تجزیه و تحلیل شدند. نتایج نشان داد که متغیرهای «ادراک مدیر از بازار صادرات», «دانش صادراتی», «استراتژی صادراتی» و «بکارگیری مشوق های صادراتی» حدود 71 درصد از متغیر «عملکرد صادراتی» این شرکت ها را تبیین می کنند که با توجه به ضرایب بدست آمده اثر «استراتژی صادراتی» بر افزایش «عملکرد صادراتی» بیشتر از سایر متغیرها است. همچنین افزایش یک درصدی «برنامه های تشویقی دولت» می تواند ضمن افزایش به ترتیب 33/0 و 51/0 درصدی درک مدیران شرکت ها از بازار صادارات و دانش صادراتی آن ها, بر «تعهد صادراتی», 29/0, بر «استراتژی صادرات», 22/0 و بر «عملکرد صادراتی» 29/0 درصد مؤثر باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شهبازی، حبیب، شکیبانیا، بابک، و عباسی فر، اکرم. (1397). ارزیابی کارکردهای برنامه های تشویقی دولت بر عملکرد صادرات. کاوش های مدیریت بازرگانی، 10(19 )، 19-38. SID. https://sid.ir/paper/382430/fa

    Vancouver: کپی

    شهبازی حبیب، شکیبانیا بابک، عباسی فر اکرم. ارزیابی کارکردهای برنامه های تشویقی دولت بر عملکرد صادرات. کاوش های مدیریت بازرگانی[Internet]. 1397؛10(19 ):19-38. Available from: https://sid.ir/paper/382430/fa

    IEEE: کپی

    حبیب شهبازی، بابک شکیبانیا، و اکرم عباسی فر، “ارزیابی کارکردهای برنامه های تشویقی دولت بر عملکرد صادرات،” کاوش های مدیریت بازرگانی، vol. 10، no. 19 ، pp. 19–38، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/382430/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button