مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,237
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,041
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

امکان سنجی به کارگیری روش یادگیری ترکیبی دانش آموزان از دیدگاه مدیران و معلمان مدارس ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 36 | صفحه پایان 49

چکیده

 امروزه در دنیا یادگیری ترکیبی با توسعه کیفی آموزش پیوند خورده است. یادگیری ترکیبی, یک برنامه ترکیب موثر از روش ها, مدل-های تدریس و سبک های یادگیری است. از آنجا که این روش در ایران هنوز شناخته شده نیست, لزوم امکان سنجی دو چندان می شود. در امکان سنجی به صورت هدف مند نقاط ضعف و قوت, منابع مورد نیاز طی مراحل, کنترل, شناسایی هدف, شناسایی فرصت و تهدید طرح, مورد ارزیابی قرار می گیرد. هدف پژوهشحاضر, امکان سنجی به کارگیری روش یادگیری ترکیبی دانش آموزان از دیدگاه مدیران و معلمان مدارس ابتدایی استان البرز در سال تحصیلی 97-1396 است. جامعه ی پژوهش, تمامی مدیران و معلمان مدارس ابتدایی استان البرز به تعداد 7491 نفر بودند که با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای 364 نفرانتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها, از پرسشنامه ی محقق ساخته استفاده شد. یافته ها حاکی از آن بود که به جز در دو بعد, امکان اجرای روش یادگیری ترکیبی در تمام مولفه ها وجود دارد. مردان برای اجرای این روش آمادگی بیشتری از زنان دارند. تجربه آموزشی, از نظر مدیران و معلمان درباره ی استقرار یادگیری ترکیبی تفاوتی را نشان نمی دهد. از نظر مدیران, امکان اجرای روش ترکیبی وجود ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شاه بیگ، مرتضی، آقاحسینی، تقی، و کلباسی، افسانه. (1399). امکان سنجی به کارگیری روش یادگیری ترکیبی دانش آموزان از دیدگاه مدیران و معلمان مدارس ابتدایی. پژوهش در آموزش علوم ابتدایی، 2(3 )، 36-49. SID. https://sid.ir/paper/382905/fa

    Vancouver: کپی

    شاه بیگ مرتضی، آقاحسینی تقی، کلباسی افسانه. امکان سنجی به کارگیری روش یادگیری ترکیبی دانش آموزان از دیدگاه مدیران و معلمان مدارس ابتدایی. پژوهش در آموزش علوم ابتدایی[Internet]. 1399؛2(3 ):36-49. Available from: https://sid.ir/paper/382905/fa

    IEEE: کپی

    مرتضی شاه بیگ، تقی آقاحسینی، و افسانه کلباسی، “امکان سنجی به کارگیری روش یادگیری ترکیبی دانش آموزان از دیدگاه مدیران و معلمان مدارس ابتدایی،” پژوهش در آموزش علوم ابتدایی، vol. 2، no. 3 ، pp. 36–49، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/382905/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button