مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

425
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

548
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ادراک سودمندی تکالیف آمار: مطالعه کیفی یک ناهمسویی

صفحات

 صفحه شروع 85 | صفحه پایان 144

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف مطالعه کیفی ادراک دانشجویان و مدرسان نسبت به درس و تکالیف آمار اجرا شد. شرکت کنندگان شامل 14 مدرس و 29 دانشجوی درس آمار در مقطع کارشناسی رشته های علوم رفتاری و علوم اجتماعی دانشگاه تهران بودند. این گروه به روش هدفمند قضاوتی انتخاب شده و مورد مصاحبه نیمه ساختاریافته قرار گرفتند. نتایج تحلیل مضمون نشان داد که محور سودمندی در قالب مضامین سازمان دهنده «سودمندی درون زاد», «سودمندی برون زاد», «نبود سودمندی», «کاهش سودمندی» و «افزایش سودمندی» بازنمایی می شوند. مدرسان و دانشجویان بر وجود مشکلات و نبود ادراک سودمندی توسط دانشجویان توافق دارند. با این حال, نوع نگاه به سودمندی, منشأ و راهبردهای ایجاد آن از دیدگاه شرکت کنندگان دو گروه بسیار متفاوت است. بر اساس یافته ها در همه مضامین, میان ادراک مدرسان و دانشجویان تفاوت وجود داشته و در آن شکاف محسوسی دیده می شود. وجود این تمایز می تواند زمینه ساز سلب مسئولیت, ناهماهنگی و تضادهای احتمالی در فرایند یادگیری شده و برون داد مطلوب را ناممکن کند. بر پایه نتایج به دست آمده, تعامل دانشجویان و مدرسان آمار در دو سطح درگیری عملی و تبادل نظر ضروری می نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حجازی، الهه، فرزاد، ولی اله، صادقی، ناهید، و شیرزادی فرد، میثم. (1397). ادراک سودمندی تکالیف آمار: مطالعه کیفی یک ناهمسویی. مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، 8(24 )، 85-144. SID. https://sid.ir/paper/382973/fa

    Vancouver: کپی

    حجازی الهه، فرزاد ولی اله، صادقی ناهید، شیرزادی فرد میثم. ادراک سودمندی تکالیف آمار: مطالعه کیفی یک ناهمسویی. مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی[Internet]. 1397؛8(24 ):85-144. Available from: https://sid.ir/paper/382973/fa

    IEEE: کپی

    الهه حجازی، ولی اله فرزاد، ناهید صادقی، و میثم شیرزادی فرد، “ادراک سودمندی تکالیف آمار: مطالعه کیفی یک ناهمسویی،” مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، vol. 8، no. 24 ، pp. 85–144، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/382973/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button