مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

353
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

506
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی الگوی مشارکت مشتریان در فرآیند توسعه محصول جدید در صنعت خودروی کشور

صفحات

 صفحه شروع 195 | صفحه پایان 228

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, ارائه چارچوبی برای اجرای اثربخش فرآیندهای توسعه محصول با توجه به خواست ها و انتظارات مشتریان و انطباق آن با ویژگی های سازمانی برای صنعت خودروی کشور است. این پژوهش از منظر هدف کاربردی توسعه ای و بر حسب ماهیت داده ها و نحوه گردآوری آن ها از نوع پژوهش های آمیخته اکتشافی (کیفی کمی) با رویکرد گام های دروازه ای طراحی محصول است. بررسی متداول ترین روش های توسعه محصول با توجه به پیشینه و کاربردهای صنعت, استخراج شاخص های توسعه محصول جدید از منظر مشتریان, انطباق شاخص های توسعه محصول جدید با ویژگی ها و اهداف سازمانی, تعیین شاخص های اثرگذار بر توسعه محصول جدید و رتبه بندی آن ها که در آن از فنون تحلیل محتوا و گروه کانونی اکتشافی به منظور استخراج سنجه های پژوهش استفاده می شود. در بخش کیفی حجم نمونه شامل 19 خبره و در بخش کمی حجم نمونه شامل 294 نفر از مشتریان سه شرکت «ایران خودرو», «سایپا» و «پارس خودرو» است. بر اساس یافته های این پژوهش, 50 شاخص در 11 تم ها و شرح آن ها و نیز الویت بندی تم های توسعه محصول جدید از دید مشتریان و سازمان شناخته, ارائه و تحلیل شدند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شجاعی فرد، حسین، حمیدی زاده، محمدرضا، حسینی، سیدمحمود، و اخوان، مریم. (1398). طراحی الگوی مشارکت مشتریان در فرآیند توسعه محصول جدید در صنعت خودروی کشور. چشم انداز مدیریت صنعتی، 9(3 (پیاپی 35) )، 195-228. SID. https://sid.ir/paper/383503/fa

    Vancouver: کپی

    شجاعی فرد حسین، حمیدی زاده محمدرضا، حسینی سیدمحمود، اخوان مریم. طراحی الگوی مشارکت مشتریان در فرآیند توسعه محصول جدید در صنعت خودروی کشور. چشم انداز مدیریت صنعتی[Internet]. 1398؛9(3 (پیاپی 35) ):195-228. Available from: https://sid.ir/paper/383503/fa

    IEEE: کپی

    حسین شجاعی فرد، محمدرضا حمیدی زاده، سیدمحمود حسینی، و مریم اخوان، “طراحی الگوی مشارکت مشتریان در فرآیند توسعه محصول جدید در صنعت خودروی کشور،” چشم انداز مدیریت صنعتی، vol. 9، no. 3 (پیاپی 35) ، pp. 195–228، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/383503/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا