مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

463
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

612
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدلی برای توسعه بازار سفرهای هوایی ارزان قیمت در ایران

صفحات

 صفحه شروع 69 | صفحه پایان 92

چکیده

 شرکت های هواپیمایی کم هزینه طی سه دهه ی گذشته تحول و انقلابی بزرگ در صنعت حمل و نقل هوایی محسوب می شوند. در واقع, مدل کم هزینه در شرکت های هواپیمایی مدلی موفق و نوآوری مسلم در صنعت هواپیمایی مطرح شده است. مدل تجاری کم هزینه, راهبردی است که عموما در محور تامین نیازهای اساسی مسافران و افزایش بهره وری, ارزانترین نرخ های پروازی را در بازارهای داخلی و بین المللی حمل و نقل هوایی مسافر عرضه می نماید. در این تحقیق سعی شده که مدلی جهت توسعه بازار برای شرکت های هواپیمایی کم هزینه طراحی گردد. جامعه آماری پژوهش متخصصان و کارشناسان صنعت هواپیمایی کشور در شرکت های ایران ایر تور, کیش ایر و آسمان می باشد. نمونه های مورد نیاز برای مصاحبه کیفی از طریق نمونه گیری قضاوتی هدفمند گردآوری خواهند شد. ابزار گردآوری داده ها مصاحبه های ساختار یافته بود. به منظور تحلیل داده ها نیز از رویکرد تئوری داده بنیاد بهره گرفته شد. با مصاحبه از 33 متخصص صنعت هواپیمایی کشور, داده های مورد نیاز گردآوری و تحلیل گردید. در نهایت 15 مقوله اصلی شامل آزادسازی و خروج از ساختار دولتی, توریسم گرایی داخلی و خارجی, عامل انسانی کارا, امنیت و نظم زمانمند, تعامل ضابطه مند در مقابل رابطه گرایی, اعتماد آفرینی مشتریان, هزینه های اصلاحی ساختارمند, مدیریت زیرساختی و فرودگاهی, آشتی با دانش هوانوردی, مشتری پروری, هواپیمای بهینه و شبکه پروازی, ساختار تکلیفی حاکمیت, مدیریت خدمات فروش بهینه, نبود فشار تحریمی و توسعه فرهنگی جامعه, استخراج گردید و الگوی پارادایمی توسعه بازار سفرهای هوایی ارزان قیمت را شکل داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کریمی، آصف، و محمودیه، محمدرضا. (1398). طراحی مدلی برای توسعه بازار سفرهای هوایی ارزان قیمت در ایران. مدیریت فردا، 18(58 )، 69-92. SID. https://sid.ir/paper/383650/fa

    Vancouver: کپی

    کریمی آصف، محمودیه محمدرضا. طراحی مدلی برای توسعه بازار سفرهای هوایی ارزان قیمت در ایران. مدیریت فردا[Internet]. 1398؛18(58 ):69-92. Available from: https://sid.ir/paper/383650/fa

    IEEE: کپی

    آصف کریمی، و محمدرضا محمودیه، “طراحی مدلی برای توسعه بازار سفرهای هوایی ارزان قیمت در ایران،” مدیریت فردا، vol. 18، no. 58 ، pp. 69–92، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/383650/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button