مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

419
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

551
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اعتباربخشی الگوی تامین مالی نظام آموزش عالی ایران

صفحات

 صفحه شروع 165 | صفحه پایان 200

چکیده

 نگرانی گسترده ای که در مورد تامین مالی آموزش عالی در کشورهای مختلف دنیا به وجود آمده است منجر به تحرکات زیادی در صحنه واقعیت شده است. سیاست گذاران برای هدایت این الگو ترجیحاتی دارند و تلاش هایی را آغاز کرده اند و خود دانشگاه ها نیز با درک شرایط جدید دست به ابتکاراتی زده اند. هدف این پژوهش, تدوین الگوی مناسبی برای تامین مالی آموزش عالی ایران بود که با روش تحقیق ترکیبی صورت پذیرفت. در مرحله کیفی, پس از انجام مصاحبه و مراحل کدگذاری, الگوی مفهومی بر مبنای رویکرد سیستماتیک اشتراوس و کوربین ترسیم شد. در مرحله کمی نیز با طراحی پرسشنامه به عنوان ابزار سنجش الگو از مشارکت 155 نفر صاحبنظرکه به روش نمونه گیری تصادفی طبقاتی انتخاب شده بودند, استفاده شد. برای آزمون پرسشنامه از سنجش بارهای عاملی, محاسبه آلفای کرونباخ, پایایی ترکیبی و روایی همگرا استفاده شد که نشان دهنده نتایج قابل قبول بود و عمده گویه ها از بار عاملی مناسبی برخوردار بودند. در مرحله بعد, ضرایب معناداری میان متغیرها و ضرایب استاندارد شده مسیرهای مربوط به فرضیه ها محاسبه شد. از میان فرضیه های پژوهش, رابطه معنادار میان پدیده محوری الگو که تنوع بخشی درون زای تامین مالی بود با شرایط علی استقلال دانشگاهی و طبیعی بودن و خودجوشی تایید شد, اما رابطه معنادار آن با دسترسی عادلانه به آموزش عالی و قابلیت اتکای منابع مالی رد شد. همچنین رابطه معنادار میان تنوع بخشی درون زای تامین مالی با راهبردهای شبکه سازی اطلاعات, تجهیزات, توانمندیها و تجربیات, انگیزش مالی و روانی و معنوی, تقویت ارتباط ذی نفعان, تمهید قوانین و مقررات و آیین نامه های مورد نیاز تایید, اما با افزایش تعاملات و همکاری های بین المللی رد شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عباس پور، عباس، کرامتی تولایی، محمدمهدی، رحیمیان، حمید، و جهانگرد، اسفندیار. (1398). اعتباربخشی الگوی تامین مالی نظام آموزش عالی ایران. پژوهشنامه اقتصادی، 19(74 )، 165-200. SID. https://sid.ir/paper/383786/fa

    Vancouver: کپی

    عباس پور عباس، کرامتی تولایی محمدمهدی، رحیمیان حمید، جهانگرد اسفندیار. اعتباربخشی الگوی تامین مالی نظام آموزش عالی ایران. پژوهشنامه اقتصادی[Internet]. 1398؛19(74 ):165-200. Available from: https://sid.ir/paper/383786/fa

    IEEE: کپی

    عباس عباس پور، محمدمهدی کرامتی تولایی، حمید رحیمیان، و اسفندیار جهانگرد، “اعتباربخشی الگوی تامین مالی نظام آموزش عالی ایران،” پژوهشنامه اقتصادی، vol. 19، no. 74 ، pp. 165–200، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/383786/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button