مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

863
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

898
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدل فرآیندی کیفیت اجرای برنامه تعالی مدیریت مدرسه

صفحات

 صفحه شروع 140 | صفحه پایان 161

چکیده

 در اجرای پژوهش, از رویکرد کیفی به روش نظریة داده بنیاد استفاده گردید. در اجرای پژوهش, از رویکرد کیفی به روش نظریة داده بنیاد استفاده گردید. همچنین 20 نفر از ناظران و مجریان برنامه تعالی با روش نمونه گیری هدفمند و براساس اصل اشباع نظری انتخاب گردید. برای جمع آوری داده ها, از مصاحبه نیمه ساختاریافته استفاده شد و تحلیل داده ها, با روش کدگذاری سیستماتیک سه مرحله ای (کدگذاری باز, محوری و انتخابی) صورت گرفت و مقوله ها که اجزای مختلف مدل را تشکیل می دادند, در شش طبقه دسته بندی شدند. نتایج تحلیل داده ها نشان داد مقوله؛ کیفیت اجرای برنامه تعالی متأثّر از عوامل علّی نظیر؛ وضعیت منابع مالی و انسانی مدارس و میزان اهتمام متولیان امر در برنامه ریزی و اجرای برنامه تعالی است. همچنین می-توان با تدبیر راهبردهای مطلوب نظیر؛ آموزش نیروی انسانی, سلامت سازمانی و سودمندی معلمان اجرای برنامه را تسهیل نمود که این عوامل خود از شرایط زمینه ای مانند؛ فرهنگ سازمانی, نقش اولیاء و عوامل محیطی و شرایط مداخله گر نظیر؛ سبک مدیریت و رهبری و ویژگی های مدیر تأثیر می پذیرند, و در نهایت اجرای برنامه تعالی به پیامدهایی مانند؛ برنامه محوری, خود ارزیابی, مدرسه محوری و کیفیت جامع در مدرسه منجر می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رستمی آلیله، ترحم، نامور، یوسف، ستاری، صدرالدین، و راستگو، اعظم. (1399). طراحی مدل فرآیندی کیفیت اجرای برنامه تعالی مدیریت مدرسه. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، 8(2 )، 140-161. SID. https://sid.ir/paper/383908/fa

    Vancouver: کپی

    رستمی آلیله ترحم، نامور یوسف، ستاری صدرالدین، راستگو اعظم. طراحی مدل فرآیندی کیفیت اجرای برنامه تعالی مدیریت مدرسه. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)[Internet]. 1399؛8(2 ):140-161. Available from: https://sid.ir/paper/383908/fa

    IEEE: کپی

    ترحم رستمی آلیله، یوسف نامور، صدرالدین ستاری، و اعظم راستگو، “طراحی مدل فرآیندی کیفیت اجرای برنامه تعالی مدیریت مدرسه،” مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، vol. 8، no. 2 ، pp. 140–161، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/383908/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button