مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

578
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

772
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه ی کیفی آموزش بهداشت روانی مطلوب در مدارس دوره ی متوسطه

صفحات

 صفحه شروع 406 | صفحه پایان 433

چکیده

 هدف پژوهش حاضر شناسایی مولفه های بهداشت روان جهت آموزش در دوره متوسطه اول می باشد. لذا در این تحقیق تلاش شده است پاسخی برای این سوال بیابد که مولفه های بهداشت روان مطلوب آموزش در دوره اول متوسطه کدامند؟ روش پژوهش از نظر هدف کاربردی؛ از نظر روش جمع آوری داده ها توصیفی-اکتشافی و از نظر نوع داده, کیفی و بود. جامعه ی پژوهش, شامل مدیران مدارس, متخصصان برنامه ریزی درسی و متخصصان بهداشت روان استان همدان بود. حجم نمونه با استفاده از اصل اشباع و روش نمونه گیری غیرتصادفی هدفمند 30 نفر تعیین شد. ابزار گردآوری داده ها مصاحبه های نیمه ساختار یافته بود. با توجه به سوالات پژوهش از روش تجزیه و تحلیل کیفی مبتنی بر شناسایی مولفه ها استفاده شد. بدین صورت که برای شناسایی مولفه های بهداشت روان در آموزش بهداشت روانی در دوره متوسطه اول از فرآیند دلفی فازی و اجماع نظر خبرگان حول مولفه ها استفاده شد. از میان 40 مولفه شناسایی شده, تعداد 31 مولفه در چهار بعد سلامت جسم یو رفتاری, اضطراب و روحیات فردی, کنش ورزی اجتماعی و افسردگی و ناامیدی بر بهداشت روان دانش آموزان متوسطه اول موثر تشخیص داده شدند. تدوین برنامه درسی بر مبنای 31 عامل موثر شناسایی شده می تواند بهداشت روان دانش آموزان متوسطه دوم را تا حد بالایی بهبود بخشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حدیدچی، زهرا، ناطقی، فائزه، و سیفی، محمد. (1399). مطالعه ی کیفی آموزش بهداشت روانی مطلوب در مدارس دوره ی متوسطه. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، 8(2 )، 406-433. SID. https://sid.ir/paper/383911/fa

    Vancouver: کپی

    حدیدچی زهرا، ناطقی فائزه، سیفی محمد. مطالعه ی کیفی آموزش بهداشت روانی مطلوب در مدارس دوره ی متوسطه. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)[Internet]. 1399؛8(2 ):406-433. Available from: https://sid.ir/paper/383911/fa

    IEEE: کپی

    زهرا حدیدچی، فائزه ناطقی، و محمد سیفی، “مطالعه ی کیفی آموزش بهداشت روانی مطلوب در مدارس دوره ی متوسطه،” مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، vol. 8، no. 2 ، pp. 406–433، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/383911/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button