مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

321
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

56
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیدایی فلسفه کنفسیوسی در کسب و کارهای ایرانی؛ پیامدها و قضاوت های فرهنگی

صفحات

 صفحه شروع 359 | صفحه پایان 375

چکیده

 امروزه رعایت مسائل اخلاقی و اجتماعی در کسب وکارها بخشی از ارزش افزودة قابل ارائه به مشتریان به شمار می آید. در این زمینه رویکردی نوین در کسب وکار شرقی, تحت عنوان اصول کنفسیوسی, مطرح شده و مبتنی بر صفات و روح انسانی توسعه یافته است. هدف این پژوهش بررسی اثر این اصول بر خلق ارزش های چندبعدی و بازار پایدار برای ذی نفعان و ارزیابی پیامدها و قضاوت های ناشی از آن است. برای این منظور مؤسسة خیریة محک به عنوان جامعة آماری مطالعه شد. از نظر روش شناسی, این مطالعه از نوع کاربردی و مبتنی بر روش های توصیفی پیمایشی است. داده ها از طریق پرسشنامه جمع آوری شد. اعتبار محتوای عوامل با نظر خبرگان و اعتبار سازة آزمون با استفاده از روایی همگرا و روایی واگرا, مبتنی بر روش های تحلیل عاملی, تأیید شد. پایایی آزمون نیز با توجه به آلفای کرونباخ محاسبه و تأیید شد. یافته های پژوهش, علاوه بر مشخص کردن میزان تحقق متغیرهای مورد مطالعه, نشان داد که اصول کنفسیوسی مطرح شده پیش بین های مناسبی از ارزش ویژة مشتری, بازاریابی پایدار, و قضاوت های اخلاقی و اجتماعی اند؛ به گونه ای که بر اساس الگوی برازش یافته می توان اذعان کرد قضاوت های اخلاقی و اجتماعی به طور قابل توجهی تحت تأثیر متغیرهای مستقل پیشنهادشده در این پژوهش اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شیخ اسماعیلی، سامان، و حزباوی، سنا. (1398). پیدایی فلسفه کنفسیوسی در کسب و کارهای ایرانی؛ پیامدها و قضاوت های فرهنگی. مدیریت فرهنگ سازمانی، 17(3 )، 359-375. SID. https://sid.ir/paper/385007/fa

    Vancouver: کپی

    شیخ اسماعیلی سامان، حزباوی سنا. پیدایی فلسفه کنفسیوسی در کسب و کارهای ایرانی؛ پیامدها و قضاوت های فرهنگی. مدیریت فرهنگ سازمانی[Internet]. 1398؛17(3 ):359-375. Available from: https://sid.ir/paper/385007/fa

    IEEE: کپی

    سامان شیخ اسماعیلی، و سنا حزباوی، “پیدایی فلسفه کنفسیوسی در کسب و کارهای ایرانی؛ پیامدها و قضاوت های فرهنگی،” مدیریت فرهنگ سازمانی، vol. 17، no. 3 ، pp. 359–375، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/385007/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button