مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

548
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

708
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیلی بر موانع توسعه گردشگری الکترونیک در ایران؛ رویکرد مدل سازی ساختاری تفسیری فازی

صفحات

 صفحه شروع 189 | صفحه پایان 212

چکیده

 در سال های اخیر فناوری اطلاعات روش های عمل را در تمامی سازمان ها و به ویژه در صنعت گردشگری متحول ساخته است. امروزه فناوری اطلاعات به دلیل تسهیل فعالیت های بسیار مهم تولید, جمع آوری, پردازش, اجرا و تبادل اطلاعات یکی از مهم ترین عناصر اجرای عملیات صنعت گردشگری به حساب می آید. بنابراین با توجه به اهمیت صنعت گردشگری الکترونیک, شناسایی موانع بکارگیری آن می تواند اولین گام برای توسعه همه جانبه این صنعت باشد. این پژوهش با ترکیب روش های کیفی (دلفی) و کمی (تحلیل عاملی تاییدی مرتبه دوم), مدلی رابرای تبیین ارتباط بین موانع توسعه گردشگری الکترونیک, تبیین کرد. جامعه آماری این پژوهش شامل دو دسته, خبرگان و مدیران ارشد صنعت گردشگری (دسته اول) و کارکنان و مدیران سازمان میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری کشور (دسته دوم) هستند. برای انتخاب خبرگان از روش نمونه گیری گلوله برفی (10 نفر) استفاده شد و جامعه نمونه دسته دوم به روش نمونه گیری تصادفی ساده (60 نفر) انتخاب گشتند. در ادامه و با مرور ادبیات پژوهش و استفاده از تکنیک دلفی, 7 مانع اصلی و 22 مانع فرعی شناسایی گشت و با استفاده از نرم افزار SMART PLS2 مدل اصلی پژوهش ساختاردهی شد. بر اساس مدل ایجاد شده با تکنیک FISM, موانع اقتصادی به عنوان تاثیرگذارترین و موانع نرم افزاری و آموزشی و رفتاری به عنوان تاثیرپذیرترین موانع شناخته شدند. بر اساس نتایج به دست آمده مدیران و برنامه ریزان گردشگری قادر خواهند بود تا به روشنی دریابند که برای توسعه گردشگری الکترونیک چه اقداماتی را باید در کانون توجه خود قرار دهند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دلشاد، علی، ابوهاشم آبادی، فرزانه، قاسمیان صاحبی، ایمن، و اجلی، مهدی. (1397). تحلیلی بر موانع توسعه گردشگری الکترونیک در ایران؛ رویکرد مدل سازی ساختاری تفسیری فازی. کاوش های مدیریت بازرگانی، 10(19 )، 189-212. SID. https://sid.ir/paper/385031/fa

    Vancouver: کپی

    دلشاد علی، ابوهاشم آبادی فرزانه، قاسمیان صاحبی ایمن، اجلی مهدی. تحلیلی بر موانع توسعه گردشگری الکترونیک در ایران؛ رویکرد مدل سازی ساختاری تفسیری فازی. کاوش های مدیریت بازرگانی[Internet]. 1397؛10(19 ):189-212. Available from: https://sid.ir/paper/385031/fa

    IEEE: کپی

    علی دلشاد، فرزانه ابوهاشم آبادی، ایمن قاسمیان صاحبی، و مهدی اجلی، “تحلیلی بر موانع توسعه گردشگری الکترونیک در ایران؛ رویکرد مدل سازی ساختاری تفسیری فازی،” کاوش های مدیریت بازرگانی، vol. 10، no. 19 ، pp. 189–212، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/385031/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button