Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

237
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

445
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کاربست رویکرد کارآفرینانه در ایجاد مدل کسب و کارهای تامین انرژی مطالعه موردی؛ بازار بین المللی گاز

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 58

چکیده

 پایداری عرضه و تامین انرژی در جهان بستگی به کیفیت بهره برداری ازآن, برنامه ریزی مطلوب و استراتژی های استفاده ازآن دارد. یکی از مهمترین منابع پاک, ارزان وقابل دسترس انرژی, گازطبیعی می باشد. درحالیکه تولید این منبع توسط کشورهای تولید کننده از جمله ایران به طور مرتب (حدود 4 درصد سالانه) وبیش از 30 میلیون تن در سال در حال رشد است؛ اما "جامعه ی محروم از انرژی " واقعیت انکار ناپذیری است که گریبانگیر میلیاردها نفر از ساکنان کره زمین بوده که از دستیابی به انرژی سالم و پاک بی بهره اند. به عبارت دقیق تر حدود 3 میلیارد نفر از ساکنان کره زمین به انرژی پاک و پایدار دسترسی ندارند. از منظر اقتصادی, در صورت برنامه ریزی مناسب و بهره گیری از مدل های مناسب کسب و کار, عرضه و تقاضای گاز ضمن رسیدن به نقطه تعادلی بهینه, با وجود جریانات ورودی نقدی و گردش مالی بهتر, ازوضعیت پایدارتری در بلند مدت برخوردار خواهد شد. ازطرفی بخش عظیمی از معضلات و آسیب های اجتماعی, اقتصادی و مسایل مربوط به محیط زیست نیز که امروزه از ناحیه سوء مصرف منابع طبیعی انرژی, مبتلابه جوامع مختلف است؛ کشورهای صادر کننده گاز را ناگزیر از اندیشیدن ویافتن مدل های نوآورانه کسب وکار برای غلبه بر چنین مشکلاتی می نماید. بدون تردید یکی از رویکردهای کارآمد که باعث اثرگذاری کارآمد صادرکنندگان انرژی بر بازارهای هدف و توسعه بازار پایدارمیشود؛ بازاریابی کارآفرینانه وکاربست آن در قالب مدل های جدید کسب و کار است. دراین پژوهش تلاش شده است تا با نگرش کارآفرینانه و نگاهی نوآورانه و نقادانه به مبانی بازاریابی کلاسیک (مانند ترکیب 4P) برای بازار گاز, با بهره گیری از روش های کاربردی برآمده از مطالعات موردی و منابع آنلاین از جمله وب سایت شرکتها شامل تجزیه و تحلیل محتوا و انجام تجزیه و تحلیل متقاطع, به درک شباهت ها و تفاوت های مدل های کسب و کار انتخاب شده دست یافت. سپس برمبنای یافته های کلی ومقایسه آنها وبا توجه به نتایج به دست آمده, ویژگی های کلیدی مدل های مناسب برای کسب و کارهای تامین وعرضه انرژی را ارایه نمود. تجزیه و تحلیل داده های ذکر شده منجر به معرفی مبانی ایجاد مدل کسب و کار برای پاسخگویی به نیازهای پایه ودسترسی جامعه محروم از انرژی خواهد بود که به نوبه خود رونق و گشایش دربازار بزرگ و بکر اقتصادی-اجتماعی رابه ارمغان خواهد آورد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کرمی، امیرهوشنگ، سجادی، سیدمجتبی، حجازی، سیدرضا، و خادم وطنی، عسگر. (1399). کاربست رویکرد کارآفرینانه در ایجاد مدل کسب و کارهای تامین انرژی مطالعه موردی؛ بازار بین المللی گاز. مدیریت فردا، 19(62 )، 33-58. SID. https://sid.ir/paper/385151/fa

    Vancouver: کپی

    کرمی امیرهوشنگ، سجادی سیدمجتبی، حجازی سیدرضا، خادم وطنی عسگر. کاربست رویکرد کارآفرینانه در ایجاد مدل کسب و کارهای تامین انرژی مطالعه موردی؛ بازار بین المللی گاز. مدیریت فردا[Internet]. 1399؛19(62 ):33-58. Available from: https://sid.ir/paper/385151/fa

    IEEE: کپی

    امیرهوشنگ کرمی، سیدمجتبی سجادی، سیدرضا حجازی، و عسگر خادم وطنی، “کاربست رویکرد کارآفرینانه در ایجاد مدل کسب و کارهای تامین انرژی مطالعه موردی؛ بازار بین المللی گاز،” مدیریت فردا، vol. 19، no. 62 ، pp. 33–58، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/385151/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا