مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

380
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

603
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی چالش های توسعه آموزش از راه دور از منظر اساتید دانشگاه پیام نور

صفحات

 صفحه شروع 128 | صفحه پایان 146

چکیده

 در جهان امروز نظام های آموزشی چالشهای مشترک و متفاوتی در نوسازی آموزش دارند. تجربة کشورها نشان می دهد که استفاده از فناوری های گوناگون در آموزش, ابزارهای نیرومندی را برای افزایش قابلیت بهبود مستمر آموزش, توسعة فرصت-های یادگیری, گسترش دستیابی برابر به آموزش, ارتقای کارایی کارکنان آموزشی, بهبود کیفیت یادگیری, ارتقاء سیستم های مدیریت و برنامه ریزی آموزشی, ایجاد زمینه های یادگیری مداوم, ارایة آموزش های مجازی و آموزش مادام العمر به دست می دهد. با گسترش تکنیک های آموزشی مبتنی بر رایانه, الگوهای سنتی آموزش که بسیار منفعل بودند, جای خود را به الگوهای مدرن تر سپردند. شیوه های جدید خواستار مشارکت فعال یادگیرنده در فرآیند یادگیری اند که ممکن هست با چالش هایی روبرو شوند. لذا هدف تحقیق شناسایی چالش های توسعه آموزش از راه دور از منظر اساتید دانشگاه پیام نور می باشد. روش پژوهش به لحاظ هدف, کاربردی و به لحاظ نحوه گردآوری اطلاعات, از نوع کیفی است. در این تحقیق پس از نمونه گیری هدفمند و بررسی اسناد و تحقیقات, فرایند مصاحبه با خبرگان کلیدی و مطلع تا هنگام شناسایی و توصیف کامل ابعاد, مولفه ها و شاخص ها و حصول اشباع نظری استمرار یافت. برای تعیین چارچوب منطقی از مجموع داده های گردآوری شده, مراحل شناسایی, یادداشت برداری و طبقه بندی مفاهیم انجام شد. بدین منظور اطلاعات بدست آمده تجمیع و متون مورد بررسی مجدد قرار گرفته و بصورت دسته-های عمده تر طبقه بندی شد. در نهایت, دسته ها بازبینی و موارد تکراری حذف, موارد مشابه و کوچکتر ادغام و ابعاد موضوع مشخص و در چارچوب مولفه ها و شاخص های بدست آمده سطح بندی شدند. براساس نتایج حاصله, مدل استخراجی دارای 2 بعد, 7 مولفه و 45 شاخص برای چالش های آموزش الکترونیکی دانشگاه استخراج گردید. پس از نهایی شدن تحلیل داده ها و استخراج مدل مفهومی, به منظور سنجش اعتبار مدل با 10 نفر از خبرگان و صاحب نظران دانشگاه در قالب یک گروه کانونی درخصوص ابعاد, مولفه ها و شاخص های توافق صورت پذیرفت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احمدی، منیژه. (1399). شناسایی چالش های توسعه آموزش از راه دور از منظر اساتید دانشگاه پیام نور. آموزش و توسعه منابع انسانی، 7(24 )، 128-146. SID. https://sid.ir/paper/386151/fa

    Vancouver: کپی

    احمدی منیژه. شناسایی چالش های توسعه آموزش از راه دور از منظر اساتید دانشگاه پیام نور. آموزش و توسعه منابع انسانی[Internet]. 1399؛7(24 ):128-146. Available from: https://sid.ir/paper/386151/fa

    IEEE: کپی

    منیژه احمدی، “شناسایی چالش های توسعه آموزش از راه دور از منظر اساتید دانشگاه پیام نور،” آموزش و توسعه منابع انسانی، vol. 7، no. 24 ، pp. 128–146، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/386151/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button